بهزیستی بدهی به دانشگاه آزاد ندارد

به گزارش آیان کتاب، تهران (پانا) - رئیس مرکز فناوری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساماندهی امور دانشجویان گفت بهزیستی اکنون به دانشگاه آزاد هیچ بدهکاری مربوط به سنوات گذشته ندارد و بخشی از ترم بهمن سال گذشته که پرداخت نشده با هماهنگی دانشگاه آزاد بوده است.

بهزیستی بدهی به دانشگاه آزاد ندارد

مجید رضازاده درخصوص ساماندهی امور دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی با بیان اینکه طی 2 سال گذشته به علت احساس احتیاج برای ساماندهی امور دانشجویان، کمیته ای متشکل از معاونت های اجتماعی و توانبخشی سازمان و موضوع مرکز فناوری اطلاعات و عضویت معاونت پشتیبانی تشکیل شد، گفت: در قدم اول باید بدهی هایی که به دانشگاه های مختلف، به ویژه دانشگاه آزاد داشتیم را آنالیز می کردیم که متوجه شدیم حدود 4 ترم از بدهی های دانشجویان به دانشگاه آزاد مانده است و دانشگاه بستانکار است، به همین علت برای ثبت نام، انتخاب واحد، آزمون یا فارغ التحصیلی دانشجویان مشکلاتی ایجاد شده بود. قدم دوم در این زمینه این بود که آمار و ارقام دانشجویان را آنالیز می کردیم و برای این کار سامانه ای طراحی شد؛ به گونه ای که فقط کسانی که مشمول شرایط مددجویی بودند می توانستند در سامانه ثبت نام نمایند و با این دو قدم ما با آنالیز بدهی ها، توانستیم بدهی ها را پرداخت کنیم.

رئیس مرکز فناوری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به دانشگاه آزاد هیچ بدهکاری مربوط به سنوات گذشته نداریم و بخشی از ترم بهمن سال گذشته را پرداخت ننموده ایم که با هماهنگی دانشگاه آزاد بوده و پول آن موجود است که به علت تقاضای دانشگاه آزاد این پول پرداخت نشده است، ادامه داد: در واقع خواسته شد که پول به طور متمرکز به حساب دانشگاه آزاد واریز گردد و ما این شرط را داشتیم که اگر قرار باشد پول واریز گردد باید به طور مستقیم به حساب دانشجو بنشیند که زیرساخت های فناوری آن را باید فراهم می کردند که تا به امروز فراهم نشده و ما همچنان قصد داریم مبلغ را به حساب دانشجو واریز کنیم. هیچ بدهی به دانشگاه آزاد نداریم و همه بدهی های مربوط به سنوات گذشته پرداخت شده است. در دانشگاه های دیگر هم بدهی های وجود داشته که همه اعتبار آن تامین و به استان ها پرداخت شده است.

وی گفت: از سال گذشته پرداخت به دانشجو را داشتیم که به وسیله سامانه، افرادی که در سامانه ثبت نام و مدارکشان را بارگذاری کردند و مدارک آنها صحیح بوده پول به حساب آنها واریز شده است، حتی 20 درصد از موارد ترم بهمن ماه پرداخت شده است. بنابراین در حال حاضر هیچ فردی نیست که در سامانه ثبت نام و مدارک را بارگذاری نموده باشد، مشمول شرایط مددجویی باشد، شماره حساب صحیح داده باشد و پول به حساب او واریز نشده باشد. در صورتی که فردی وجود دارد که با این شرایط اقدام نموده اما پول به حساب او واریز نشده است به مراکز استانی مراجعه کند.

رضازاده با اشاره به گام دوم درخصوص ساماندهی آمار و تعداد دانشجویان، اظهار کرد: سامانه با صحت و سرعت می تواند کار را انجام دهد و همه کسانی که دارای پرونده هستند و در سامانه ارمغان ثبت هستند و شرایط مددجویی را دارند، می توانند در این سامانه ثبت نام می نمایند؛ بعلاوه 30 درصد از افرادی که نمی توانستند در سامانه ثبت نام نمایند و شرایط را نداشتند کاهش پیدا کرد و دستاورد تصحیح آمار و صرفه جویی منابع این بود که سال گذشته به دانشجویان تحت پوشش، علی رغم اینکه سال های قبل برای پرداخت سقفی وجود داشت سال جاری سقفی برای پرداخت نداشتیم و اکثریت موارد، کسانی که در سامانه ثبت نام نموده بودند، با شرط اینکه هزینه هر ترم زیر 5 میلیون تومان بود کل هزینه پرداخت شد. برای کسانی که فوق لیسانس داشتند، حتی اگر اولویت دوم بودند، تا مبلغ 8 میلیون تومان و برای دکترا مبلغ 10 میلیون تومان را پرداخت کردیم. برای اولویت های یک (در هر شرایطی و با هر مبلغ شهریه) صد در صد آن پرداخت شد.

رئیس مرکز فناوری سازمان بهزیستی اظهار کرد: برای اینکه افرادی برای بهمن ماه شهریه شان را پرداخت نکردند، معاون اداره اقتصادی دانشگاه دو نامه به استانها ارسال نموده و این نامه ها موجود است و به همه واحدها دستور داده شده است که دانشجویان ما را ثبت نام نمایند مشروط بر اینکه بدهی های مربوط به سالهای قبل را نداشته باشند. در سال های قبل سقف اعتبار وجود داشته است و بعضی از دانشجویان باز هم به دانشگاه بدهکار بودند و آن بدهکاری به دانشگاه، جمع شده و دانشگاه آزاد آن بدهکاری را مطالبه می نماید که پرداخت آن طبق ضوابط برعهده دانشجو بوده است و اکنون آنچه وظیفه سازمان بهزیستی بوده است پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 758

به "بهزیستی بدهی به دانشگاه آزاد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزیستی بدهی به دانشگاه آزاد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید