ثبت 445 هزار ملک مازاد دولتی در سامانه سادا

به گزارش آیان کتاب، معاون وزیر اقتصاد گفت: از سال 94 تا به امروز اطلاعات بیش از 445 هزار فقره املاک مازاد دولتی در سامانه سادا ثبت شده است.

ثبت 445 هزار ملک مازاد دولتی در سامانه سادا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، هادی قوامی، معاون وزیر امور مالی و دارایی، با اشاره به موضوع املاک مازاد دولت، گفت: از سال 94 برای ثبت اطلاعات املاک مازاد دولت در سامانه طراحی شده سادا کوشش شد، تعداد زیادی از املاک ثبت شده و در حال حاضر تعداد آن ها به 445 هزار و 611 فقره می رسد.

معاون پارلمانی وزیر اقتصاد اضافه نمود: از این تعداد 109 هزار و471 فقره مربوط به شرکت های دولتی و بعلاوه 21 هزار 331 مورد مربوط به موسسات نهاد های عمومی غیردولتی می گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه 314 هزار و 809 مربوط به وزارتخانه ها و موسسات مستقل و وابسته به آن ها است.

قوامی در پاسخ به این سوال که چه اندازه از املاک مازاد دولتی ثبت نشده است، گفت: آماری در این مورد نداریم به همین دلیل آیین نامه دولت، دستگاه ها را مکلف نموده که اطلاعات ملکی خود را ثبت نمایند که ارزش بالایی نیز دارد.

لازم به ذکر است طبق بخشنامه دولت که مورخ 25 مهرماه صادر شد قرار بود دستگا ه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ظرف مدت یک ماه لیست اموال مازاد خود را به وزارت اقتصاد اعلام نمایند. براساس اظهارات معاون وزیر اقتصاد همچنان بعضی دستگاه ها در این زمینه اقدام ننموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 878

به "ثبت 445 هزار ملک مازاد دولتی در سامانه سادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 445 هزار ملک مازاد دولتی در سامانه سادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید