جزئیات احداث مسکن ویژه کارکنان جوان دانشگاه تهران

به گزارش آیان کتاب، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران از شروع پیگیری های قانونی بهره برداری از زمین های دانشگاه تهران برای احداث مسکن ویژه کارکنان جوان اطلاع داد و گفت از سوی کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه تهران اجازه داده شده است که سازوکارهای لازم برای احداث مسکن کارکنان تهیه و به هیأت امنای دانشگاه گزارش گردد.

جزئیات احداث مسکن ویژه کارکنان جوان دانشگاه تهران

به گزارش دانشگاه تهران، احمد نوحه گر همزمان با هفته دولت گفت: بر اساس پیگیری های دانشگاه تهران به وسیله مسئولان وزارت راه و شهرسازی، در حال پیگیری در جهت رفع موانع توسعه و ساخت مسکن برای کارکنان هیأت علمی و غیرهیات علمی دانشگاه تهران هستیم.

نوحه گر با یادآوری اینکه تأمین مسکن برای جوانان از دغدغه های مهم دولت سیزدهم است، اضافه کرد: در دانشگاه تهران نیز سیاستگذاری و چاره جویی لازم برای تأمین مسکن کارکنان هیأت علمی و غیرهیات علمی جوان در حال اجرا است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران اعلام نمود: استفاده از املاک و زمین های دانشگاه برای ساخت مسکن کارکنان نیازمند مجوز هیأت امنای دانشگاه تهران است و ساز و کار لازم برای تأمین مسکن کارکنان هیأت علمی و غیرهیات علمی دانشگاه تهران، پس از تصویب هیأت امنای دانشگاه اعلام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از رفع موانع اعمال مدرک تحصیلی کارکنان دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت: در گذشته یک سری موانعی در زمینه اعمال مدرک کارکنانی که تحصیلات خود را همزمان با کار ادامه داده بودند ایجاد شده بود که خوشبختانه در دوره نو مدیریتی دانشگاه تهران، این مسائل رفع شد.

نوحه گر ادامه داد: متأسفانه در گذشته، تعدادی از کارکنان دانشگاه تهران بخاطر ادامه تحصیل با موانع و مسائلی روبرو شده و حتی بعضی از آنها لغو قرارداد شده بودند. ضمن اینکه بازگشت به کار این همکاران اجرا شده است، پرونده هایی که برای آنها در کمیته تخلفات اداری تشکیل شده بود نیز مختومه شد. چراکه ضمن رعایت قوانین و مقررات حضور در محل کار، کارمندان می توانند در زمان هایی که تعهدی برای کار ندارند، تحصیل شان را ادامه دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در انتها گفت: از سال 1392 بحث رتبه بندی کارکنان دانشگاه تهران متوقف یا با کندی و با شیوه نامه های سختگیرانه انجام می شده است؛ به همین علت تعداد اندکی از حق قانونی خود برخوردار بوده اند.

نوحه گر توضیح داد: در دوره نو مدیریتی، در کارگروه طبقه بندی مشاغل بیش از 2 هزار نفر از کارکنان دانشگاه تهران از مزایای ارتقا، انتصاب و اعمال مدرک بهره مند شدند.

وی یادآور شد: دانشگاه تهران دارای 3 هزار و 642 کارمند است که از این تعداد 1869 کارمند رسمی، 88 عضو پیمانی، 1685 عضو قراداد تعیین هستند. بنابراین امتیازات بیش از 60 درصد کارمندان دانشگاه عملیاتی شده است که همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1069

به "جزئیات احداث مسکن ویژه کارکنان جوان دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات احداث مسکن ویژه کارکنان جوان دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید