حیله های کمی شیطنت آمیز یا اندکی غیراخلاقی برای زندگی بهتر!
به گزارش آیان کتاب، مسلما همه ما در زندگی کاملا پاک و معصوم زندگی نمی کنیم و زرنگی هایی در زندگی خود داریم. دنیایی که در آن هیچ کس زرنگی، آزار و اذیت یا شیطنت نکند، فعلا از دسترس خارج است. در این پست تعدادی از ترفندهای کمی شیطنت آمیز را برای شما نقل می کنم!
حقیقت 99٪، دروغ 1٪
در بیشتر مواقع راستگو باشید تا اعتبار کسب کنید. سپس می توانید در مواقع احتیاج دروغ بگویید و افراد به شما باور نمایند.
به عبارت دیگر جاهایی که به ضرر شما تمام نمی گردد یا جریمه یک کار اندک است، بسیار صادقانه رفتار کنید تا در جایی که خراب کاری نموده اید، حرف شما را درست بپندارند!
پنهان کردن مهارت ها در آغاز کار نو
هنگامی که در یک شغل نو آغاز به کار می کنید، تمامی مهارت های خود را آشکار نکنید. بعضی از آنها را پنهان کنید تا وقتی که احتیاج به پیشرفت دارید، نشان دهید. این راهی برای نشان دادن بهبود سریع تر است.
ضمناً اگر خود را در کاری سفر نشان بدهید و بعد نشان بدهید که در چند جلسه خیلی پیشرفت نموده اید، همه مجذوب استعداد شما می شوند!
ایمیل برای منافع، تماس برای مسائل
هرچیزی که به نفع شماست را در ایمیل یا نامه بیاورید تا مستند گردد. اما هرچیزی که به ضرر شماست را با تماس تلفنی یا حضوری مطرح کنید تا ردپایی باقی نماند. کلا چیزهای مهم را در دست شخص دیگری به صورت مستند باقی نگذارید!
استفاده از سکوت در مکالمات حرفه ای
در مکالمات حرفه ای از سکوت به عنوان یک ابزار قوی بهره ببرید. بیشتر افراد تمایل دارند که پرگویی نمایند. چند دقیقه ساکت باشید و بعد ابراز نظرهایی احمقانه یا توام با اشتباه را در جلسه بر سرشان بکوبید.
با مهربانی دشمنی را کنترل کنید
هنگامی که کسی به شما عصبانی است، با مهربانی و تظاهر به خوسنردی به او پاسخ دهید. این کار باعث می گردد او بیشتر عصبانی گردد و کار ابلهانه ای کند که شما بعدا طبق آن می توانید پیروز شوید.
قفل کردن در آسانسور
در بسیاری از آسانسورها با نگه داشتن دکمه بستن در می توانید سفری بدون توقف داشته باشید. این کار برای استفاده های اضطراری است، اما می توانید از آن بهره برداری کنید.
داستان سرایی کنید
لازم نیست که دروغ خیلی پیچیده ای بگویید. اصلا روایت راستی مرتبطی بگویید که کمی تغییر نموده باشد. با این کار حضار خیلی به شما نزدیک می شوند.
کاهش انتظارات دیگران
هرگز تمام توان خود را در کار نشان ندهید تا انتظارات دیگران از شما کمتر گردد. این کار به حفظ سلامت روانی شما یاری می نماید و از فرسودگی جلوگیری می نماید. این امر به ویژه در ایران بسیار کاربردی است. معمولا در ادارات و شرکت ها کارها را بر عهده درصد معدود آدم های کارا می اندازند و بیشتر کارمندان استراحت می نمایند. بعد وقتی به صورت طبیعی در ددرصد محدودی از کارها خطایی پیش آمد، از شما بازخواست می نمایند و افرادی که اصلا کار ننموده اند و دیکته نانوشته دارند، مصون می مانند.
کم اهمیت جلوه دادن خود
با رفتار کردن مثل یک فرد کم هوش، افراد دیگر کمتر گوش به زنگ شما می شوند و به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت. این راهی است برای اینکه افراد را از خودتان دور کنید و به اهداف خود برسید.
تغییر نام در رزومه ها
نام خود را در رزومه ها کمی تغییر دهید تا بفهمید کدام شرکت ها تعصبات خاصی دارند. با این روش می توانید شانس خود را برای دریافت بازخورد افزایش دهید.
منبع: یک پزشک