دو اثر تاریخی و مهم نهاوند بازسازی و بازسازی می شوند

به گزارش آیان کتاب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دو اثر تاریخی و مهم نهاوند بازسازی و بازسازی می شوند.

دو اثر تاریخی و مهم نهاوند بازسازی و بازسازی می شوند

محمد احمدی اظهار کرد: بازسازی بناهای تاریخی عمده ترین راه حفظ آثار تاریخی است و در شهرستان نهاوند نیز اماکن و بناهای تاریخی زیادی داریم که بخشی از آنها بازسازی و بازسازی شده و بعضی احتیاج به بازسازی دارند.

وی توضیح داد: اداره میراث فرهنگی شهرستان از گذشته تا به امروز در راستای حفظ بناهای تاریخی با شناسایی این اماکن و ثبت آنها در لیست آثار ملی میراث فرهنگی نسبت به بازسازی تعدادی از آنها اقدام نموده است.

احمدی افزود: از جمله بناهای تاریخی شهرستان که طی چند سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفته اند، چند حمام از جمله حمام حاج آقا تراب و حمام گلشن است که با بازسازی آنها به مکانی مجذوب کننده تبدیل شده اند.

وی بازسازی حمام گلشن را آخرین نمونه بازسازی بناهای تاریخی در سالهای اخیر مطرح کرد و گفت: برای نوسازی و بازسازی حمام گلشن که طی سالهای گذشته غیرفعال شده و در حال تخریب بود، با مشارکت مالک بنا و اعتبارات میراث فرهنگی اقدام لازم بعمل آمد و به سفره خانه سنتی تبدیل شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند یادآور شد: کاروانسرای سعادت یکی از آثار تاریخی باارزش با قدمت دوران قاجاریه واقع در بازار نهاوند است که این پروژه با اعتباری افزون بر 300 میلیون تومان بازسازی و باسازی می گردد.

وی اعلام کرد: این کاروانسرا به شمارت ثبت 31719 در سال 1396 در لیست آثار ملی ثبت شده که بازسازی و ساماندهی این اثر تاریخی و منحصر بفرد باعث جذب بیشتر گردشگران به شهرستان نهاوند می گردد .

احمدی افزود: حمام بازار نیز یکی دیگر از آثار ملی ثبت شده در نهاوند است که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است و در سال 84 در مجموعه لیست آثار تاریخی ایران ثبت شد.

وی با بیان اینکه اثر تاریخی حمام بازار چند سالی است که تعطیل شده و در حال تخریب است، گفت: خوشبختانه کار بازسازی این اثر تاریخی نیز با اعتبار 300 میلیون تومان بزودی شروع می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1224

به "دو اثر تاریخی و مهم نهاوند بازسازی و بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو اثر تاریخی و مهم نهاوند بازسازی و بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید