رشد 40 درصدی عایدی اختصاصی دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه

به گزارش آیان کتاب، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد 40 درصدی عایدی های اختصاصی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در طول برنامه ششم توسعه کشور اطلاع داد.

رشد 40 درصدی عایدی اختصاصی دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، محمد تقی نظرپور،معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص گفت: به منظور افزایش عایدی های اختصاصی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مؤسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری، تنوع بخشی به منابع عایدیی و توسعه راه های کسب و ایجاد عایدی در مؤسسات طی برنامه ششم توسعه کشور، فعالیت های گسترده ای در قالب کارگروه های تخصصی تنوع بخشی به منابع صورت گرفت.

وی اضافه نمود: مجموع عایدی اختصاصی مصوب دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در سال اول (1396) برنامه ششم توسعه کشور 2،750 میلیارد تومان بود که در سال پنجم (1400) با 48 درصد رشد، به 4،140 میلیارد تومان رسیده است.

نظرپور ادامه داد: علاوه بر این، مجموع مبلغ ریالی مجوز مازاد عایدی اختصاصی صادره از سوی وزارت علوم برای این موسسات که در سال اول برنامه 62 میلیارد تومان بوده است، در سال چهارم برنامه با رشد حدود 700 درصدی درصدی به 495 میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد تحقق عایدی اختصاصی این موسسات بوده است.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم بعلاوه با اشاره به افزایش سهم مازاد عایدی اختصاصی از کل عایدی اختصاصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از 208 درصد در سال اول برنامه (1396) به 32/12 درصد در سال چهارم (1399) برنامه رسیده است، گفت: مجموع مجوز مازاد عایدی اختصاصی صادر شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی 4 سال اول برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش عالی کشور 972 میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 691

به "رشد 40 درصدی عایدی اختصاصی دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 40 درصدی عایدی اختصاصی دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید