سویا دوباره کمیاب شد

به گزارش آیان کتاب، گرانی گوشت قرمز و روی آوردن بسیاری از خانواده ها به استفاده از پروتئین سویا به جای گوشت چرخ شده، باعث شده سویا برای چندمین بار طی یک سال گذشته در سوپرمارکت های برخی منطقه ها تهران کمیاب گردد.

سویا دوباره کمیاب شد

تابستان سال گذشته هم شکایت هایی درباره کمیاب شدن این محصول در سوپرمارکت ها به گوش رسید که همشهری در همین ستون در قالب گزارشی به آن پرداخت و حالا دوباره سوپرمارکت ها از تقاضای بالا برای سویا و اتمام سریع موجودی شان خبر می دهند.

این در حالی است که قیمت این محصول هم در فاصله کمتر از یک سال بیش از دوبرابر شده و هر کیلو سویا 55هزار تومان قیمت دارد. هم اکنون بسته های 250گرمی سویا در سوپرمارکت ها بین 13تا15هزار فروخته می گردد درحالی که هر بسته 500گرمی ماکارونی نصف این قیمت را دارد. سویا مدت هاست که برای بسیاری از خانواده های کم عایدی به اسم جایگزینی برای گوشت قرمز استفاده می گردد.

تا پیش از سال جاری گوشت گوساله به اسم گوشتی مقرون به صرفه تر نسبت به نوع گوسفندی مورد توجه خانوار هایی با عایدی پایین تر بود، اما سال جاری فرایند پرشتاب افزایش قیمت گوشت گوساله دسترسی به آن را سخت نموده و سویا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

سویا در برخی از غذا ها مثل ماکارونی، کتلت، شامی و دیگر غذا ها استفاده می گردد و افزایش گرایش به مصرف این کالا باعث تنوع در فراوری هم شده است. محصولات متنوعی از قبیل سویای خورشتی طعم دار با طعم های دودی، زعفرانی، جوجه، کباب و ساده در سال های اخیر فراوری شده و مشتری های خود را پیدا نموده است.

نیمه اول سال گذشته هر بسته 250گرمی سویا 2.400 تومان قیمت داشت و این محصول پروتئینی با وجود قیمت 13.500 تومانی کنونی آن هنوز از دیگر انواع پروتئین مقرون به صرفه تر است. بیشتر انواع سویا در فروشگاه های آنلاین هم ناموجود هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 718

به "سویا دوباره کمیاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویا دوباره کمیاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید