شبی 150دلار برای زندگی در یک پناهگاه زیرزمینی

به گزارش آیان کتاب، آلمانی ها خوب می دانند چطور از نقاط تاریک تاریخ شان عایدی کسب نمایند. این روزها، گردشگرانی که آلمان را برای سفر انتخاب می نمایند، یک گزینه تازه برای سفری متفاوت دارند.

شبی 150دلار برای زندگی در یک پناهگاه زیرزمینی

آنها می توانند یکی دو شب از زندگی شان را به سبک کمونیست های آلمان شرقی بگذرانند. با لباس های سرتاپا سبز و غذاهای ساده و بدقیافه ای که در دالان های تنگ پناهگاه می خورند.

پناهگاه، در 200مایلی جنوب غرب برلین، جایی در عمق جنگل قرار گرفته است و گردشگرانی که برای تجربه یک شب متفاوت در اردوگاه ارتش مردمی به آن سفر می نمایند.

برای هر شب خوابیدن در اتاق های تنگ این پناهگاه سرد زیرزمینی، 150دلار می پردازند.

بعد از آنکه مسافران تخت های خود را شناسایی کردند، باید دست به کار تهیه شام شوند. وظیفه زنان پوست کندن و خرد کردن سیب زمینی است و مردان هم در قالب گارد ویژه، سوسیس های محلی را برای شام کباب می نمایند

اما این تخت های طبقاتی سخت و ناراحت نماینده تنها ویژگی منحصر به فرد پناهگاه نیست. مسافرانی که شب را در این سنگر می گذرانند، باید ذائقه خود را به غذاهایی مثل کلم پخته، پاستای بدون سس و کدوی خام عادت دهند و دور بودن از تجهیزات روز مثل تلفن همراه و اینترنت را تاب بیاورند.

اطاعت بی چون و چرا از دستورات افسری که در واقع میزبان این گردشگران است هم جزو شرایط اقامت به شمار میرود.

بعد از آنکه مسافران تخت های خود را شناسایی کردند، باید دست به کار تهیه شام شوند. وظیفه زنان پوست کندن و خرد کردن سیب زمینی است و مردان هم در قالب گارد ویژه، سوسیس های محلی را برای شام کباب می نمایند.

عده ای هم که به عنوان سرباز محافظ از پناهگاه نگهبانی می نمایند، اجازه دارند در خاتمه روز از منوی نوشیدنی ها چند انتخاب داشته باشند.

این پناهگاه را ماموران مخفی پلیس آلمان در دهه 70 میلادی ساختند تا نیروهای کارآمد و نخبه نظامی را تربیت و در مرکز فرماندهی مستقر نمایند و جالب است که عده زیادی از مهمان های این هتل قبلا سابقه زندگی در آلمان شرقی را داشته اند و تعدادی از آنها هم دوره سربازی شان را در این منطقه گذرانده اند.

مجله مهر

منبع: دالاهو
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1127

به "شبی 150دلار برای زندگی در یک پناهگاه زیرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبی 150دلار برای زندگی در یک پناهگاه زیرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید