فوت وفن انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب

به گزارش آیان کتاب، تنها اتاق منزل که باید به گونه ای طراحی گردد که پر از آرامش باشد اتاق خواب است.

فوت وفن انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب

اتاق خواب بیشتر به عنوان یک پناهگاه، گوشه دنج و فضایی برای خلوت کردن و تجدید انرژی است؛ برای شارژ شدن مجدد و برای این که بدن و فکر خود را برای چالش های روز پیش رو آماده کنید. دکور اتاق خواب با رنگی که برای دیوارهایش انتخاب می کنید متحول می گردد. انتخاب رنگ اتاق خواب باید طوری باشد که ذائقه شخصی شما را راضی کند، مطابق با طرح کلی و نقشه ای باشد که شما در فکرتان دارید تا در نهایت همه اینها را با هم پیوند دهد. رنگی را برای دیوار اتاق خواب انتخاب کنید که متناسب با فضای اتاق باشد بدون اینکه خیلی اغراق کنید یا جو سنگین و شلوغی ایجاد گردد.

رنگ های طبیعی ملایم برای فضا و روح آرام بخش اتاق بی نظیر است. این رنگ های مجذوب نماینده با گرمای خود بازتابی از دنیا طبیعت هستند. رنگ های طبیعی از جسارت رنگ قهوه ای شکلات تلخ و شیرین تا روشنی سبز کم رنگ مایل به زرد متغیر است؛ این یعنی یک پالت رنگ طبیعی که دریچه را به سوی دنیایی از احساس می گشاید. دیوار پشت تاج تخت را با رنگی قوی، مثل آجری یا سبز تیره، رنگ کنید و از سایه های رقیق همان رنگ برای دیوارهای به جای مانده بهره ببرید. پنجره، سقف و کف با رنگ سفیدش تأثیر این رنگ ها را از بین می برد. با ملحفه و روتحتی که رنگ های سبز مریم گلی، یاسی، بنفش و لمسی از زرد ملایم یا زرد تیره دارند به اتاق خواب خود جلوه بهتری بدهید.

رنگ های پاستل ملایم بازتابی از سرانجام زمستان و استقبال از رنگ های بهاری هستند. دیوارهای زردرنگ ملایم درخششی را ایجاد می نمایند که خیلی خوشایند است؛ حتی در یک روز بارانی. این رنگ زرد را با رنگ آبی برای دیوار پشت تاج تخت یا دیوار اصلی تضاد بدهید و همه وسایل اتاق هم باید با رنگ براقی مشابه دیوارها دکور گردد. صورتی رنگی است که نباید از آن غافل شد. رنگ صورتی را با رنگ سفید ترکیب کنید و به تمام اتاق گرمای ملایمی ببخشید. وقتی تزییناتی به دکور اتاق اضافه گردد تأثیر صورتی بودن دیگر خیلی جلب توجه نمی نماید. با لوازمی مانند پرده یا روتختی هایی که رنگ بنفش یاسی یا سبز دارند اتاق را تزیین کنید.

اتاق خوابی که کمی تلالؤ و درخشش ملایم دارد بسیاری از سلیقه ها را به خود جذب می نماید. دیوار اصلی پشت تاج تخت به رنگ لعل با اضافه شدن سایه های طلایی و تزیینات زمردین خنثی می گردد. رنگ های پس زمینه باید شامل رنگ عسلی یا سفید مات باشد. وقتی اتاق خواب خود را به رنگ جواهرات رنگ می کنید باید مراقب باشید زیرا این تون ها خیلی اغراق نماینده هستند و به راحتی می توانند مضمون اتاق خواب را بگیرند. لوازم و تزیینات اتاق را ساده و گیرا انتخاب کنید. مثلاً لحاف ابریشیمی خام با حاشیه هایی به رنگ لعل رنگ ها را با هم پیوند می دهد یا یک ساری هندی در انتهای تخت بکشید تا کمی سرزندگی و درخشش ایجاد کنید.

اگر خوب فکر کنید، متوجه خواهید شد که رنگ مشکی، سفید و قرمز در اتاق خواب بدون این که ساکنان را از خواب بیدار کند رنگ های جالبی هستند و حرفی برای زدن دارند. دیواری که رنگ طوسی دارد گرمی است و در مقایسه با دیوارهای سفید یا شیری رنگ مخالف تضاد خوبی ایجاد می نماید. عکس های سیاه و سفید به دیوار اتاق بیاویزید که قاب هایی به رنگ مشکی و کرم مات دارد. رنگ قرمز را به روتختی و ملحفه تزریق کنید؛ چه به روش الگوهای هندسی با رنگ های سیاه و سفید یا با طراحی تم ژاپنی با استفاده از همان رنگ ها. یک تابلو به عنوان نقطه کانونی هنری به رنگ سیاه، سفید یا قرمز با قاب نقره ای آویزان کنید. پرده های پنجره هم بهتر است به رنگ کرم باشد تا اثر تیرگی را خنثی کند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1054

به "فوت وفن انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید