لغو ویزا ایران و روسیه گام بزرگی در توسعه گردشگری دو کشور است

به گزارش آیان کتاب، ایرنا/ براساس سخنان سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان، لغو ویزا ایران و روسیه گام بزرگی در توسعه گردشگری دو کشور است.

لغو ویزا ایران و روسیه گام بزرگی در توسعه گردشگری دو کشور است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ عطر مردانه بیشتر بدانید.

بوریس بورمیستروف اضافه کرد: امسال برنامه اقدام مشترک 2 جانبه ایران و روسیه درباره لغو ویزا برای گروه های گردشگری پنج تا 50 نفر اجرایی شد که به استفاده کامل و بهتر از ظرفیت گردشگری و فرهنگی کشور منجر خواهد شد.

براساس برنامه اقدام مشترک لغو ویزا گروهی میان تهران و مسکو که اواخر خرداد امسال اجرایی شد، گروه های گردشگر پنج تا 50 نفره ایرانی و روسی می توانند بدون ویزا به ایران و روسیه سفر کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما از این ابتکار و برنامه مشترک حمایت می کنیم، شرح داد: توافق های مهمی در سطح دولت های ایران و روسیه برای توسعه گردشگری در سالهای اخیر انجام شده که مسافرت شهروندان آنها را هموار می سازد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان اضافه کرد: اکنون نوبت آژانس های گردشگری ایران و روسیه است که در این زمینه برنامه ریزی و فعالیت کنند هرچند باید شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا را هم در نظر گرفت.

بورمیستروف با اشاره به اینکه برخی از برنامه های حضوری مشترک بین روسیه و ایران در دوران کرونا متوقف شده، اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر و با فروکش کردن شرایط همه گیری بیماری کووید 19، این برنامه ها از سر گرفته شوند.

وی همچنین با اشاره به روابط فرهنگی و ورزشی ایران و روسیه، تاکید کرد: آموزش زبان روسی و فارسی به طور متقابل در 2 کشور کمک زیادی به توسعه این روابط می کند.

وی به راه اندازی مرکز آموزشی زبان روسی روسکی میر در اصفهان اشاره و اضافه کرد: ایرانیانی که علاقه به شناخت بیشتر از کشور روسیه و ادبیات آن دارند، می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان به علاقه مردم 2 کشور به ورزش به ویژه فوتبال هم اشاره کرد و گفت: روابط خوبی در این زمینه ایجاد شده است بطوریکه گروهی از تیم فوتبال زنیت از سن پترزبورگ برای توافق و اجرای طرح های مشترک با باشگاه سپاهان به اصفهان سفر کرد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش می تواند یک عامل مهم و محرک در توسعه روابط ایران و روسیه باشد، اضافه کرد: اقدام های خوب و مهمی در این زمینه انجام شده و امید است توسعه یابد.

بورمیستروف همچنین با اشاره به فعالیت کنسول فدراسیون روسیه در اصفهان گفت: مهمترین وظایف این مرکز کمک به برقراری روابط تجاری بین فعالان اقتصادی اصفهان و روسیه، صدور انواع ویزا و حمایت از حقوق شهروندان روسی است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 658

به "لغو ویزا ایران و روسیه گام بزرگی در توسعه گردشگری دو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا ایران و روسیه گام بزرگی در توسعه گردشگری دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید