مجیدی: با سینمای تخریبگر و بیهویت مخالفم نه با سینمای آمریکا ، بچهها همواره دلمشغولی من بودهاند

به گزارش آیان کتاب، کارگردان شاخص سینمای ایران گفت: مخالف سینمای آمریکا نیستم، با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم، با سینمای تخریب گر و بی هویت آمریکا مخالفم؛ اگرنه فیلم های من هم در آمریکا خیلی مطرح است.

مجیدی: با سینمای تخریبگر و بیهویت مخالفم نه با سینمای آمریکا ، بچهها همواره دلمشغولی من بودهاند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مجید مجیدی که برای حضور در سومین جشنواره بین المللی فیلم جزیره هاینان در چین به سر می برد، با شبکه تلویزیونی دنیای چین (CGTN) مصاحبه نموده و از ساخت فیلم بعدی خود در چین خبر داده است.

وی درباره توجهش به بچه ها در سینما گفته است: بچه ها همواره دلمشغولی من بوده اند، چون آیند ه هر کشوری را بچه ها می سازند و اگر توجه جدی به بچه ها داشته باشیم، می توانیم آینده بهتر و پویاتری داشته باشیم. ضمن اینکه به دلیل صداقت و صمیمیتی که دنیای بچه ها دارد، به راحتی می توان با آن ارتباط گرفت و ما پیغام آن ها را خیلی راحت تر و بهتر قبول می کنیم و می پذیریم.

او در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح نموده است: فرهنگ هر کشوری، متأثر از تاریخ آن کشور است. ایران مانند چین از یک فرهنگ و تاریخ طولانی برخوردار است. بی توجهی به فرهنگ و ادبیات دوران گذشته، بی هویتی را می آورد، یک بی هویتی که برای شرق نیست و از غرب آمده است. وقتی فرهنگ غربی وارد کشوری با تاریخ عظیم می گردد، آن را تخریب می نماید.

وی درباره اوضاع فرهنگی چین در عصر کنونی یادآور شده است: چین به جهت تاریح عظیم خود و اهمیتش در منطقه و دنیا، کمی از فرهنگ خود غفلت نموده است، به ویژه که در های آن به روی سینمای هالیوود باز است. این یک تهدید عظیمی برای سینمای چین و فرهنگ چین است.

مجیدی اذعان نموده است: من مخالف سینمای آمریکا نیستم، بلکه با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم. با سینمای تخریب گر و بی هویت آمریکا مخالفم، سینمایی که فقط دنبال پول است و می خواهد جوانان را به انحراف بکشاند. وگرنه فیلم های من هم در آمریکا خیلی مطرح است و با سینماگران آنجا ارتباط خوبی دارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 321

به "مجیدی: با سینمای تخریبگر و بیهویت مخالفم نه با سینمای آمریکا ، بچهها همواره دلمشغولی من بودهاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدی: با سینمای تخریبگر و بیهویت مخالفم نه با سینمای آمریکا ، بچهها همواره دلمشغولی من بودهاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید