بازسازی ساختمان: بازسازی ساختمان تاریخی قدیری رشت

به گزارش آیان کتاب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت از بازسازی ساختمان تاریخی قدیری رشت اطلاع داد.

بازسازی ساختمان: بازسازی ساختمان تاریخی قدیری رشت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ایمان سهیلی روز 6 بهمن ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: ساختمان تاریخی قدیری که در محله سبزه میدان رشت واقع شده است، از جمله بناهای رشت به شمار می رود که با زبان معماری خاص دارای ویژگی های متعدد تاریخی و فرهنگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت اضافه نمود: این بنا در دو طبقه با معماری خاص و اورسی و بازشوهای رنگی منحصربه فرد ساخته شده است.

سهیلی اضافه نمود: این ساختمان در حال حاضر به عنوان محل اداری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت مورد استفاده قرار می گیرد که مقرر شده با اعتبار 200میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی مورد بازسازی و احیا قرار بگیرد.

ایمان سهیلی اضافه نمود: این بنا با توجه به قرارگیری در محل بافت تاریخی رشت و ویژگی های منحصر به فرد تاریخی از جمله جاذبه های گردشگری رشت به شمار می رود.

این بنا با قدمتی مربوط به دوره قاجار، با شماره 2686 در سال 1378 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 898

به "بازسازی ساختمان: بازسازی ساختمان تاریخی قدیری رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: بازسازی ساختمان تاریخی قدیری رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید