مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 و بادز پرو

به گزارش آیان کتاب، در این مطلب به مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 و بادز پرو می پردازیم تا ببینیم نماینده نو شرکت کره ای چه تفاوتی با آن ها دارد.

مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 و بادز پرو

سامسونگ در رویداد 10 آگوست خود، در کنار گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 و همچنین ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 5، از یک ایربادز قدرتمند هم رونمایی کرد. محصولی که گلکسی بادز 2 پرو نام داشته و به عنوان جانشین گلکسی بادز پرو معرفی شده و قرار است راهی بازار گردد.

از آن جایی که سامسونگ در مراسم معارفه، ادعای زیادی در رابطه با توانایی های گلکسی بادز 2 پرو مطرح کرد، این باور به وجود آمد که کننده نو باید قدرتمندترین و فزونین محصولی باشد که تا به امروز در دسته خودش راهی بازار شده است. البته منظورمان در بین محصولات خود سامسونگ است و نه سایر شرکت ها. در نتیجه تصمیم گرفتیم یک مقایسه بین گلکسی بادز 2 پرو و دو کننده خوب و محبوب شرکت کره ای یعنی گلکسی بادز پرو و بادز 2 داشته باشیم تا ببینیم گجت نو تا چه میزان در مقایسه با آن ها بهبودی داشته و آیا اصلا ارزش دارد که به خرید آن اقدام کنیم یا خیر.

مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز پرو

همانطور که در بالا هم گفته شد، گلکسی بادز 2 پرو به عنوان جانشین بادز پرو راهی بازار شد و نه بادز 2. بنابراین از آن به عنوان یک پرچم دار یاد می گردد و پسوند پرو هم که در آخر نام آن قرار گرفته کاملا گویای همچین موضوعی هست. حال اگر این پرسش برایتان به وجود آمده که پرچم دار نو چه فرقی با پرچم دار قدیمی دارد، این بخش از مطلب را از دست ندهید.

هم گلکسی بادز پرو و هم بادز 2 پرو از درایورهای دوگانه، شش میکروفون قدرتمند و قابلیت حذف نویز فعال بهره می برند. اما سامسونگ مدعی شده قابلیت حذف نویز فعال در بادز 2 پرو از نوع پیشرفته تر است. همچنین به لطف قابلیت نوی که Voice Pickup نام دارد، هر دو بادز قادر هستند صدای محیط را از نویز و صدای انسان تشخیص دهند و در شرایطی که دارید با شخصی در اطراف خود صحبت می کنید، به حالت Ambient Mode یا همان محیط بروند تا بتوانید صدای آن ها را به خوبی بشنوید.

البته قابلیت مجذوب کننده دیگری هم در بادز پرو تعبیه شده که به شکل صد درصدی دقیق نیست. حال نمی دانیم سامسونگ در بادز 2 پرو تا چه میزان آن را بهبود بخشیده است. این قابلیت وقتی که شما در هنگام موسیقی گوش دادن با شخصی صحبت می کنید، صدای کم می کند تا بتوانید راحت تر متوجه حرف های مخاطب خود شوید. روی کاغذ که هر دو این قابلیت را دارند اما نمی دانیم در عمل بادز 2 پرو چگونه است.

گلکسی بادز پرو از بلوتوث 5.0 و کدک های AAC و SBC پشتیبانی می کند در حالی که بادز 2 پرو با یک تراشه بلوتوث فوق العاده قدرتمند و نو (بلوتوث 5.3) در دسترس قرار می گیرد و نه تنها از کدک AAC و SBC بلکه از کدک های فای یکپارچه سامسونگ هم پشتیبانی می کند. کدک نو سامسونگ نمی تواند صدای 24 بیتی lossless را انتقال دهد و فقط هم در شرایطی قابل استفاده است که گوشی شما از رابط کاربری One UI 4.0 به بالا بهره ببرد.

قابلیت صدای 360 درجه که با گلکسی بادز پرو وارد گوشی های سامسونگ شد، به لطف قابلیت Direct Multi-Channel در بادز 2 پرو عملکرد بهتری از خود ارائه می دهد. این قابلیت نو باعث می گردد صدای 360 درجه فوق العاده مجذوب کننده تر و شیواتر به گوش شما برسد. هر دو محصول هم به صورت اتوماتیک بین دستگاه های گلکسی که حساب کاربری سامسونگ مشترکی دارند، جابجا می شوند.

گلکسی بادز 2 پرو طبق ادعای سامسونگ، با فعال بودن قابلیت حذف نویز تا 4 ساعت و به همراه کیس شارژر هم 18 ساعت دوام دارد. اگر این قابلیت غیرفعال باشد، این میزان به 9 ساعت و 29 ساعت با کیس شارژر افزایش پیدا می کند که بسیار عالی است. البته با این تفاسیر، این میزان فقط یک ساعت بیشتر از دوامی است که گلکسی بادز پرو ارائه می داد بنابراین نمی توان آن را ارتقای خیلی بزرگ و چشمگیری در نظر گرفت. هر دو ایربادز از پورت USB-C، فناوری شارژ سریع و شارژ معکوس هم پشتیبانی می کنند. از جمله قابلیت های مشترک دیگر این دو بادز می توان به تنظیم صدا از طریق شرکت AKG، حالت محیطی، کاهش صدای باد، دالبی اتموس، بیکسبی، استاندارد ضد آب IPX7 و امکان ردیابی از طریق SmartThings Find اشاره کرد.

نتیجه

اگر در پی کیفیت صدای lossless بیشتر، تجربه بهتر با قابلیت صدای 360 درجه و حذف نویز بهتر هستید، گلکسی بادز 2 پرو انتخاب بهتری از بادز پرو است. اگر هم به این قابلیت ها نیازی ندارید، منطقی نیست از گلکسی بادز پرو به این محصول کوچ کنید. مگر اینکه در حال حاضر هیچ کدام از آن ها را در اختیار نداشته باشید. چون در این صورت قطعا خرید مدل نوتر پیشنهاد می گردد. در مقایسه با گلکسی بادز، بادز پلاس و بادز لایو، گلکسی بادز 2 پرو یک ارتقای چشمگیر به شمار میرود که ارزش خرید بسیار بالاتری هم دارد.

گلکسی بادز 2 پرو در مقابل بادز 2

اما می رسیم به مقایسه پرچم دار نو با میان رده قدرتمند سال گذشته. گلکسی بادز 2 اگرچه یک پرچم دار نیست اما قابلیت های فراوانی را در خود جای داده تا بدین ترتیب یک گزینه بسیار عالی برای علاقه مندان به ایربادز باشد. این محصول در مقایسه با بادز 2 پرو کیفیت به مراتب پایین تری دارد.

از لحاظ کیفیت صدا، صدای 360 درجه، کدک های پشتیبانی شده، نسخه بلوتوث و حذف نویز، بادز 2 پرو از بادز 2 عملکرد به مراتب بهتری دارد. از طرفی استاندارد ضد آب بادز 2 هم IPX2 است که در مقایسه IPX7 بادز 2 پرو بسیار ضعیف تر بوده و آن را در مقابل آب، آسیب پذیرتر می کند.

از لحاظ طول عمر باتری، عملکرد هر دو محصول مشابه است. در بخش شارژر و فناوری های مرتبط با آن هم هیچ تفاوتی بین آن ها دیده نمی گردد. اما گلکسی بادز 2 با قیمت 150 دلار به فروش می رسد ولی بادز 2 پرو با قیمت حدودا 230 دلار که این فاصله اصلا کم نیست.

نتیجه

اگر شما کیفیت صدای بیشتر، قدرت بیس بالاتر، حذف نویز بهتر، صدای 360 درجه باکیفیت تر، قابلیت هایی نظیر کاهش صدای موسیقی حین صحبت با یک فرد و استاندارد ضد آب IPX7 را می خواهید، خرید گلکسی بادز 2 پرو پیشنهاد می گردد اما طبق تجربه شخصی با گلکسی بادز 2 و بادز پرو، می توانم بگوییم تفاوت آنقدر زیاد نیست که شما را به پرداخت 80 دلار بیشتر ترغیب کند. با این حال باز هم می گوییم اگر گلکسی بادز 2 پرو در مقایسه با بادز 2 عملکرد بهتری در بخش های مختلف دارد اما اینکه آیا این تفاوت ها و فزونی ها 80 دلار ارزش داشته باشند، موضوعی است که به انتخاب شما بر می گردد.

در صورت تمایل می توانید مقایسه بادزهای سامسونگ را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام محصولگلکسی بادز 2 پروگلکسی بادز 2گلکسی بادز پرو
تاریخ عرضهآگوست 2022آگوست 2021ژانویه 2021
رنگ بندیگرافیتی، سفید، بنفشگرافیتی، سفید، زیتونی، بنفشمشکی، نقره ای، بنفش
ابعاد18.7 × 19.9 × 21.6 میلی متر20.9 × 17 × 21.1 میلی متر20.8 × 19.5 × 20.5 میلی متر
وزن5.5 گرم - 43.3 گرم کیس5 گرم - 41.2 گرم کیس6.3 گرم - 44.9 گرم
استاندارد ضد آبIPX7IPX2IPX7
سیستم عاملThreadXRTOSThreadX

منبع: SamMobile (1,2)

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1059

به "مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 و بادز پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 و بادز پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید