هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها در چند استان ، اهواز با گرمای 50درجه گرم ترین شهر کشور

به گزارش آیان کتاب، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان وقت روز یکشنبه 22 تیر در برخی مناطق استان هایی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مازندران و گلستان، احتمال بالا آمدن آب مسیل ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها در چند استان ، اهواز با گرمای 50درجه گرم ترین شهر کشور

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در مصاحبه با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور در روزهای آینده و امروز گفت: امروز رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان و شمال غرب خراسان رضوی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: روز آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان، شمال خراسان شمالی و گلستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه 21 تیرماه در اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه های مازندران و گلستان نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: در مناطقی که ذکر شد تا خاتمه وقت روز یکشنبه 22 تیر احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری شود و احتیاط در صعود به کوهستان در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: امروز وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی پیش بینی می شود که تا دوشنبه 23 تیر ادامه دارد، در این راستا احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سر شاخه درختان و همچنین کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی و توصیه می شود سازه های موقت محکم شود و استحکام پوشش گلخانه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 14 درصد است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش ابر گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 26 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 60

به "هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها در چند استان ، اهواز با گرمای 50درجه گرم ترین شهر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها در چند استان ، اهواز با گرمای 50درجه گرم ترین شهر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید