واگذاری سرخ آبی ها تا قبل از سرانجام دولت

به گزارش آیان کتاب، وزیر امور مالی و دارایی گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال آماده واگذاری است و کوشش داریم در این دولت انجام گردد.

واگذاری سرخ آبی ها تا قبل از سرانجام دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست امروز خود با اعضای کمیسیون مالی گفت: اگر هیئت واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس را رفع کرد، این دو باشگاه آماده واگذاری است و کوشش داریم در این دولت انجام گردد.

وی اضافه نمود: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در حوزه های مالیات، گمرک، اموال تملیکی، بازار سرمایه، مناطق آزاد و … در این جلسه حضور یافتم. سوالات و ارائه پاسخ ها در این جلسه در یک فرایند منطقی مطرح و نمایندگان نسبت به پاسخ بعضی سوالات قانع شدند و درباره دیگر سوالات هم با توجه به محدودیت زمانی مقرر شد، اطلاعات تکمیلی بعداً ارائه و جلسات برگزار گردد. سوالات نمایندگان مجلس در حقیقت بیان مواضع مردم از زبان وکلایشان است و ما هم شرحات لازم را ارائه کردیم.

دژپسند با اشاره به آنالیز بازار سرمایه در این نشست اظهار کرد: بعد از آنالیز موضوع بازار سرمایه مقرر شد، نماینده سوال نماینده جلسه ای را با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل این سازمان برگزار تا تحولات بازار سرمایه را به صورت میدانی آنالیز نمایند.

وزیر اقتصاد تاکید نمود: درباره تمامی جوانب بازار سرمایه باید به صورت تشریحی و مفصل بحث گردد، زیرا طی سال گذشته اتفاقات مختلفی در این بازار رخ داده و باید علل بروز رویدادها در هر یک از مقاطع زمانی آنالیز گردد و راهکارهای سازمان بورس، وزارت اقتصاد و دولت درباره آن مورد توجه قرار بگیرد. زیرساخت های بازار بورس امروز تحول اساسی پیدا نموده و قابلیت های آن گسترده شده است.

دژپسند در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره آنالیز موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در کمیسیون اصل نودم مجلس نیز، شرح داد: واگذاری این دو باشگاه ملازماتی دارد و باید برای ارائه در بازار بورس استانداردهای مورد نظر بورس را به دست بیاورد و یک فرایند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می نماید. از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه های عظیم ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده گردد و این موضوع مراحل آخر خود را طی می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 588

به "واگذاری سرخ آبی ها تا قبل از سرانجام دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری سرخ آبی ها تا قبل از سرانجام دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید