چرا بروس لی برای بازی در سریال کونگ فو پذیرفته نشد؟

به گزارش آیان کتاب، حتی اگر آن قدر هوادار بروس لی نبوده باشید که یکی از پوسترهایش را به دیوار اتاقتان بچسبانید، نمی توانید منکر این شوید که او در زمان حیاتش، بهترین انتخاب برای هر فیلم یا سریال رزمی بود. بروس لی برای بازی در نقش اصلی سریال تلویزیونی کونگ فو (Kung Fu) ABC تست داد، اما در عوض این نقش به دیوید کارادین رسید. حتما برای شما هم جالب خواهد بود که چرا استاد کنگ فو برای بازی در این سریال پذیرفته نشد!

چرا بروس لی برای بازی در سریال کونگ فو پذیرفته نشد؟

بروس لی کوشش کرد تا نقش اصلی مجموعه تلویزیونی کونگ فو از شبکه ABC را به دست آورد، اما گویا به دلیل مسائل نژادی رد شد. اسطوره هنرهای رزمی که به خاطر بازی در نقش های اصلی در پنج فیلم پررنگ و مشهور با مضمون هنرهای رزمی در یادها مانده، در تلویزیون هم فعالیت داشته است. لی قبل از ورود به سینما، نقش کاتو را در فیلم زنبور سبز (The Green Hornet) بازی می کرد و سعی داشت در برنامه های تلویزیونی دیگری هم شرکت کند.

سریال کونگ فو

یکی از سریال هایی که لی علاقه داشت در آن بازی کند، کونگ فو بود که از 1972 تا 1975 و در سه فصل از شبکه ABC پخش شد. این سریال در آمریکا ساخته شد، دیوید کارادین، در نقش کوای چانگ کین که از والدینی چینی/ آمریکایی متولد شده بود و با عنوان راهب معبد شائولین در آن بازی کرد. کین پس از درگیری در یک قتل، به آمریکا سفر کرد و بارها در شرایطی نهاده شد که وی را مجبور به اعتماد به مهارت های رزمی کرد که در معبد شائولین آموخته بود. ادامه محبوبیت سریال منجر به ساخت یک فیلم تلویزیونی (همچنان با بازی کارادین) و دو ریبوت شد که یکی از آن ها در حال حاضر با نقش اصلی یک زن در CW در حال پخش است.

چرا دیوید کارادین به جای بروس لی انتخاب شد؟

سریال کونگ فو یک ترکیب منحصر به فرد در صدر برنامه های تلویزیونی بود، به خصوص از آنجا که شخصیت اصلی آن یک آمریکایی/ چینی بود. این امر، همراه با این واقعیت که این سریال شامل هنرهای رزمی هم هست، باعث شد توجه بروس لی را که برای فیلم کوآی چانگ کین (Kwai Chang Caine) تست داده بود، جلب کند. به لی برای بازی در این نقش توجه شد، اما انتها مدیران کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفتند به جای آن با دیوید کارادین (یک بازیگر سفیدپوست) قرارداد ببندند؛ با وجود اینکه کارادین، نه شناختی از کونگ فو داشت و نه هیچ نوع ورزش رزمی دیگر. تام کوهن، که رییس بخش تلویزیونی برادران وارنر بود، به لهجه لی ایراد گرفت و از تصمیم برای انتخاب کارادین به جای او دفاع کرد. کوهن گفت که به خاطر لهجه اش در درک او مشکل دارد. از نظر کوهن این نگرانی وجود داشت که مخاطبان هم با همین مشکل روبرو شوند.

کوهن همچنین استدلال کرد لی که معمولا نقش شخصیت های تهاجمی را بازی می نماید، آرامش لازم برای یک راهب صلح طلب شائولین مانند کین را ندارد. خود دیوید کارادین گفت که لی هنوز ثابت ننموده است که توانایی بازی دراماتیک را دارد. با وجود تمام دفاعیات و این واقعیت که کوهن بیان کرد که آن ها کوشش زیادی برای یافتن بازیگر مناسب آسیایی نموده اند، آن ها نتوانستند مانع از واکنش همراه با عصبانیت جامعه آمریکایی/ آسیایی شوند چون معتقد بودند که کاراکتر کین هرگز نباید توسط یک بازیگر سفیدپوست بازی گردد.

متأسفانه، پذیرفته نشدن لی برای بازی در سریال کونگ فو بر مسائل او به عنوان یک چینی که به دنبال موفقیت های عظیم در فیلم های هالیوودی بود، اضافه نمود. لی پیش از این قرار بود در یک سریال تلویزیونی دیگر از کمپانی برادران وارنر به نام مبارز (The Warrior) که از نظر مفهومی کاملا شبیه سریال کونگ فو بود بازی کند، اما گفته می گردد به دلیل داشتن نژاد آسیایی رد شد. این ارتباط زیادی با این موضوع داشت که چرا اژدها وارد می گردد (Enter the Dragon) تنها فیلم ساخت آمریکا بود که لی در آن نقش اصلی را بازی می کرد. لی به طور مداوم از این موضوع ناامید می شد، اما در عین حال می گفت که معضل استودیوهای آمریکایی را درک نموده است، و اشاره نمود که در خصوص بازی به عنوان کاراکتر اصلی در یک محصول هنگ کنگی هم همین مشکل را داشت.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 416

به "چرا بروس لی برای بازی در سریال کونگ فو پذیرفته نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بروس لی برای بازی در سریال کونگ فو پذیرفته نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید