چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

به گزارش آیان کتاب، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور گردد.

چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

به گزارش خبرنگاران مجید علی نازی در حاشیه بازدید از بندر گردشگری و مسافری دریایی چمخاله در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به این سمت رفته که بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توریسم ارزش اضافه کرده بسیار بیشتری نسبت به کالا و بار برای یک منطقه و کشور در پی دارد، اضافه کرد: بنابراین هر آنچه بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم ارزش اضافه کرده بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.

علی نازی با تاکید بر اینکه پروژه بندر چمخاله در بخش اسکله و موج شکن رو به خاتمه است، گفت: البته هنوز اسکله های انگشتی و مباحث مربوطه انجام نشده ولی موج شکن و پل دسترسی در حال اتمام است که امیدواریم تا خاتمه سال فاز اول آن به بهره برداری برسد.

چمخاله در کنار دریای خزر واقع شده است و ساحل آن در سال 1390 به عنوان زیباترین و مجهزترین ساحل استان گیلان شناخته شد

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد بحث ایمنی دریایی این پروژه، توضیح داد: پس از ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در مراحل بعدی بحث ایمن سازی حوضچه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی درخصوص اهداف ساخت این پروژه تاکید نمود: بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله اهداف نخست احداث این پروژه است.

برای رسیدن به این شهر کافی است که از رشت، 50 کیلومتر به سمت مازندران بروید تا به لنگرود برسید. پس از 10 کیلومتر به چمخاله خواهید رسید

علی نازی گفت: هدف دوم که هدف بزرگ تری نیز بوده، ایجاد خطوط منظم مسافربری با کشورهای همجوار و همسایه است که در فاز بعدی در نظر است؛ به این منظور باید شناورها به گونه ای انتخاب گردد که جوابگوی جو دریای خزر باشد.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید نمود: امیدواریم این بندر هرچه زودتر به بهره برداری برسد و با توجه به زیرساخت هایی که آماده شده است قطب گردشگری دریایی کشور خواهد شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1205

به "چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید