کنترل مصرف گاز در استان

به گزارش آیان کتاب، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با محدودیت تأمین گاز صنایع سیمان و فولاد، مقدار مصرف گاز در استان را کنترل نموده ایم.

کنترل مصرف گاز در استان

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، سیدمصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با محدودیت گاز صنایع، مصرف این سوخت در استان کنترل شده است، هیچ یک از صنایع در شعاع 50 کیلومتری اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی نمایند. در حال حاضر با محدودیت تأمین گاز صنایع سیمان و فولاد، اندازه مصرف گاز در استان اصفهان را کنترل نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته اندازه مصرف گاز استان به شرایط نرمال بازگشته و عددی معادل 68 میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر سهم بخش خانگی از مصرف گاز حدود 45 میلیون مترمکعب و سهم بخش صنعت حدود 24 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: اگر محدودیت تامین گاز صنایع را اعمال نمی کردیم، اکنون با کاهش دمای هوا، در تأمین گاز بخش خانگی دچار مشکل بودیم.

وی گفت: در حال حاضر کاهش مصرف گاز استان به علت کنترل و محدودیت تأمین گاز صنایع فولاد و تمام کارخانجات سیمان است، به نحوی که مصرف گاز صنایع سیمان اصفهان به غیر از سیمان سفید نایین به صفر رسیده و مصرف گاز فولادمبارکه به نصف و ذوب آهن به یک سوم نسبت به شرایط عادی خود رسیده است.

علوی درباره آلودگی شدید هوای اصفهان و نگرانی نسبت به استفاده نیروگاه ها از سوخت مازوت، گفت: در حال حاضر گاز تمام نیروگاه های اصفهان به طور کامل تأمین می گردد.

وی گفت: هیچ یک از صنایع در شعاع 50 کیلومتری اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی نمایند و اگر همچون صنایع سیمان تأمین سوخت گاز آن ها محدود گردد، دیگر فراوری نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پاسخ به قطعی گاز اداراتی که مصرف بالای گاز دارند، اظهار کرد: به طور قطع با اداراتی که مصرف بالای گاز دارند، برخورد و گاز آن ها قطع می گردد که البته بعد از التزام و تعهد دادن دوباره گاز آن ها وصل می گردد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 874

به "کنترل مصرف گاز در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل مصرف گاز در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید