بورس مرکز جان گرفت

به گزارش آیان کتاب، خبرنگاران: امروز 14 تیر 1400 شاخص هم وزن 4 هزار و 395 واحد صعود کرد و رکورد 4 ماهه را شکست.

بورس مرکز جان گرفت

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس پس از دو روز بار دیگر صعود کرد و با رشد 10 هزار و 893 واحدی به سطح یک میلیون و 254 هزار واحد رسید.

رشد شاخص های بازار سهام

امروز از ابتدای معاملات فرایند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 7 هزار واحد رشد کرد. در خاتمه معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 10 هزار و 893 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 254 هزار و 612 واحد رسید.

شاخص هم وزن هم 4 هزار و 395 واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم 386 هزار و 477 واحد ایستاد. رشد 4 هزار و 395 واحدی بیشترین رشد شاخص هم وزن در 94 روز کاری گذشته از 25 بهمن سال 1399 به این سو است.

بعلاوه شاخص کل فرابورس 94 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 210 واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در خاتمه معاملات روز دوشنبه، 315 نماد رشد قیمت داشتند که 227 نماد بورسی و 88 نماد فرابورسی بودند. بعلاوه 139 نماد کاهش قیمت داشتند که 91 نماد بورسی و 48 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 30 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی

در سومین روز کاری هفته ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 154 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 57 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) و اخابر (مخابرات ایران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای تاپیکو، شپنا و فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد شستا، نوری و شفارس نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس هم لطیف، فتوسا و کرمان پرتراکنش ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف های خرید

در خاتمه معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به خاتمه روز یکشنبه 62 درصد افزایش یافت و در رقم 495 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش هم 2 درصد افزایش یافت و 734 میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف خرید 140 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد. پس از لطیف، نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وسینا (بانک سینا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش هم به ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) تعلق داشت که در خاتمه معاملات صف فروش 53 میلیارد تومانی داشت. پس از ثنوسا، غدام (خوراک دام پارس) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) و بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 612 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه 178 درصد افزایش یافته است. البته از این اندازه بیش از 13 هزار میلیارد تومان به معاملات اوراق مشارکت اختصاص دارد که 66 درصد ارزش معاملات کل بازار را تشکیل می دهد.

بعلاوه ارزش معاملات خرد با رشد 4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 516 میلیارد تومان رسید.

شپنا و کرمان رکورد داران معاملات بورس

در معاملات امروز نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 209 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد فولاد و نوری در رتبه های بعدی بیشترین ارزش معاملات نهاده شدند.

در جدول حجم معاملات امروز هم کرمان با تعداد 682 میلیون و 314 هزار و 208 سهم در صدر نهاده شده است. خپارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار نهاده شد و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و وسکرمان هم در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 700

به "بورس مرکز جان گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس مرکز جان گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید