گردشگری فصلی مجزا در سند آمایش زنجان

به گزارش آیان کتاب، مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی استان زنجان، از تهیه فصلی در سند آمایش استان برای رونق گردشگری اطلاع داد.

گردشگری فصلی مجزا در سند آمایش زنجان

به گزارش خبرنگاران زنجان، امیر ارجمند بیان این خبر گفت: با توجه به موقعیت فرهنگی استان زنجان در سند آمایش سرزمین، گردشگری از اولویت های اصلی توسعه این استان تعریف شده است. در این سند راهبردی احیاء هنرهای رو به فراموشی، تقویت، فراوری و صادرات صنایع دستی، حفظ و احیاء آیین­ ، سنت­ و مراسم اقوام مختلف، معرفی و حمایت از گنجینه­ های زنده بشری، مشاهیر و مفاخر فرهنگی و حوزه تمدنی، طرفیت­ سازی و تسهیل فرآینده جذب گردشگران خارجی، تقویت و احیاء ارزش­های فرهنگی، تاریخی و قومی عشایر در شهرستان طارم و ماهنشان و .... معین و برنامه های اجرایی آنها به تفکیک بخش ها مشخص شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: ظرفیت سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت نمادها و رویدادهای ملی، منطقه­ای مذهبی و قومی، حفظ و احیاء آیین ها و سنت­ها، استفاده از رویکرد برندسازی مکانی و معرفی آوازه قلمروهای خاص میراث فرهنگی، تاریخی و ظبیعی و.... در فصلی از سند آمایش قرار گرفته است.

وی گفت: این استان دارای ظرفیت های گردشگری،صنایع دستی گسترش صنایع دستی بومی استان در مورد افزایش نرخ اشتغال و درآمد ناخالص ملی و کاهش نرخ مهاجرت، تامین امنیت سرمایه گذار، ایجاد زیرساخت های گردشگری مانند هتل و اقامتگاههای بوم­گردی، مناطق حفاظت ­شده محیط­ زیست و آثار تاریخی فرهنگی فراوانی است. معرفی و استفاده از این ظرفیت ها احتیاج به برنامه ریزی دارد.

ارجمند اضافه کرد: گردشگری به ­دلیل ویژگی­های خاص خود، این قابلیت را دارد که بتواند در عرصه توسعه صندلی اول را برنامه ­ریزی­ ها به دست آورد. این استان قلمروهای فضایی مستعد گردشگری زیادی را دارد که بسیاری از آنها مانند گردشگری ورزشی، کشاورزی، سلامت و.... در سطح استان در حال اجرا است.

آمایش سرزمین یکی از قابلیت های فضایی مورد آنالیز برای قابلیت گردشگری هر منطقه است تا با شناسایی آن و در چارچوب پایداری، بستری برای توسعه فضایی فراهم آید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 632

به "گردشگری فصلی مجزا در سند آمایش زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری فصلی مجزا در سند آمایش زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید