10 نکته طلایی برای چیدمان اتاق نشیمن بزرگ

به گزارش آیان کتاب، چیدمان یک فضای بزرگ مثل اتاق نشیمن، با مجموعه ای از چالش ها همراه است. از پر کردن فضا با مبلمان مناسب گرفته تا هدفمند و منسجم جلوه کردن همه این ترکیبات در کنار یکدیگر. طراحی یک فضای بزرگ گاهی اوقات ترسناک تر از فضای کوچک است. برای اتاق های نشیمن بزرگ، رایج ترین معضل پیدا کردن وسایلی است که حس راحتی را در آن فضای بزرگ ایجاد کند اما فقط محدود به این موارد نمی گردد. نحوه چیدمان و بهینه سازی آن ها به گونه ای که از نظر بصری متعادل و کاربردی باشد نیز به همان میزان کلیدی است. برای انجام این کار باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید، به شما خواهیم گفت که چطور به یاری 10 نکته، به راحتی یک اتاق نشیمن بزرگ را چیدمان کنید.

10 نکته طلایی برای چیدمان اتاق نشیمن بزرگ

1. با مبلمان در مقیاس بزرگ آغاز کنید

یک اتاق بزرگ به مبلمانی احتیاج دارد که متناسب با فضا به نظر برسد. مبلمان اتاق نشیمن با متراژ بالا را در ابعاد بزرگ انتخاب کنید. مانند مبل بزرگ با نشیمن های عمیق، جایگاه های پهن و یک میز جلومبلی بزرگ. این مبلمان برای اتاق های نشیمن بزرگ انتخاب مناسبی هستند و به فضای شما ظاهری راحت و دنج می بخشند. مبلمان حجیم علاوه بر ایجاد ظاهری مجلل، به پر کردن بصری اتاق نشیمن بزرگ شما نیز یاری می نماید. هنگامی که بزرگ ترین قطعه مبلمان خود را قرار دادید، اطراف آن را با لوازم برجسته که از نظر ارتفاع، مقیاس و نسبت ، با مبلمان شما متناسب باشد، پر کنید. مثلا یک میز عسلی پهن، یک پاف بزرگ بافته شده برای زیرپایی، یک آباژور بلند و یک آینه بزرگ که تمام دیوار را پر می نماید، گزینه های مناسبی هستند. این گزینه ها به ایجاد ظاهری متعادل و دلپذیر یاری می نمایند.

2. روشنایی را در سطوح مختلف ایجاد کنید

یک اتاق نشیمن بزرگ به این معنی است که فضای بیشتری وجود دارد که نور باید به آن برسد. اگر در اتاق نشیمن شما یک چراغ سقفی بزرگ مانند یک لوستر یا آویز بزرگ وجود دارد، برای آغاز نورپردازی فضا بسیار مناسب است. بعلاوه به وسایل روشنایی کوچکتر در سرتاسر اتاق برای داشتن فضایی با نور کافی احتیاج دارید.

وقتی صحبت از نورپردازی در یک اتاق نشیمن بزرگ می گردد، تأمین روشنایی در سطوح مختلف بسیار مهم است. به این معنا که مطمئن شوید که ترکیبی از نورهای مختلف در هر سطحی از چشم وجود دارد؛ از چراغ های سقفی گرفته تا دیوارکوب ها و چراغ های زمینی و رومیزی. با داشتن نور در سطوح مختلف، اتاق با میزان مناسب نور پر می گردد و بعلاوه به شما این امکان را می دهد که روشنایی محیط را کنترل کنید. حتی می توانید از شمع های متنوع و مختلف برای نورپردازی فضای خود بهره ببرید که تأثیر فراوانی در زیباتر جلوه دادن فضا خواهد داشت.

هرچه نورپردازی شما چشم نوازتر و در مقیاس بزرگ تر باشد، بیشتر به پر کردن اتاق بزرگ شما به عنوان یک نقطه کانونی خیره نماینده یاری می نماید. سعی کنید یک لوستر با طراحی منحصر به فرد یا یک آویز معاصر را انتخاب کنید که زیبایی و شخصیت سبک فضای شما را به نمایش بگذارد.

3. در فضا حس راحتی و دنجی ایجاد کنید

اتاق های نشیمن بزرگ حتی با وجود مبلمان و نورپردازی ممکن است احساس سردی داشته باشند. چیزی که فضای بزرگ را گرم می نماید، ترکیب خوبی از بافت های نرم و حس و حال دنج در فضاست. استفاده از لوازمی مانند الیاف بافته شده طبیعی، قالیچه های پوست و خزهای مصنوعی، بالش های نرم، پوست گاو و چوب های طبیعی را در فضای خود بهره ببرید. نکته کلیدی این است که باید سطوح بسیاری را با این جزئیات بپوشانید، مثل مبل هایی که روی آن از کوسن های مختلف پر شده باشند یا زمین پوشیده شده با فرش های چند لایه. همه این موارد مجموعه ای از بافت های نرم و راحت را به وجود می آورد که فورا هر اتاق بزرگی را برای استراحت کردن، تبدیل به یک فضای دنج می نماید.

4. اتاق نشیمن بزرگ خود را تقسیم بندی کنید

پر کردن اتاق های نشیمن بزرگ ممکن است سخت به نظر برسد اما به خاطر داشته باشید که این فضا به راحتی می تواند عملنمودهای متعددی داشته باشد. تقسیم اتاق بزرگ به منطقه ها مختلف به شما یاری می نماید تا احساس راحتی و دسترسی بیشتری داشته باشید. یکی از برترین راه های تقسیم فضایی برای گنجاندن فضای کاری در طراحی اتاق نشیمن بزرگ است. برای این کار می توانید از هر گوشه و فرورفتگی بهره ببرید و آن را با یک میز توکار همراه با قفسه هایی برای یک دفتر کار جمع و جور تجهیز کنید. فقط مطمئن شوید که سبک مبلمان کار خود را مطابق با سایر وسایل انتخاب کنید تا اتاق فضای شما شبیه یک فضای منسجم و در عین حال چند منظوره به نظر برسد.

5. به سراغ فرش های لایه ای بروید

وجود فرش در اتاق های نشیمن بزرگ لازم است. فرشی که فضای کف را کاملا بپوشاند، برترین راه برای گرم کردن هر اتاق بزرگی است. می توانید از دو لایه فرش روی هم بهره ببرید لطافت و نرمی زیر پا را دوچندان کند. بعلاوه می توانید برای اتاق نشیمن بزرگی که در آن فضاهای نشیمن و فضاهای تفریح متنوعی وجود دارند، یک فرش در زیر هر قسمت قرار دهید. این کار به تمایز آن بخش از سایر قسمت ها یاری می نماید.

6. مبلمان را به دیوارها نچسبانید

مبلمانی که به دیوار چسبانده می شوند اغلب در یک اتاق نشیمن بزرگ احساس ناخوشایندی به وجود می آورند زیرا فضای زیادی را خالی می گذارند. بنابراین وجود مبلمان در وسط فضای شما، یکی از ایده های پیشنهادی ما برای اتاق نشیمن بزرگ است. با قرار دادن مبلمان دور از دیوار، می توانید به راحتی منطقه ها مختلفی را برای نشستن، گفت وگو و حتی مطالعه ایجاد کنید، بدون اینکه اتاق خالی به نظر برسد.

7. سبک فضایی خود را منسجم نگه دارید

در حالی که می توانید قطعات مختلف را با رنگ یا بافت های متنوعی ترکیب کنید، ساده ترین راه برای ایجاد ظاهری منسجم در یک اتاق نشیمن بزرگ این است که با سبک مبلمان خود سازگار باشید. ساده و متمرکز نگه داشتن سبک طراحی خود در فضای بزرگ به شما یاری می نماید تا همه منطقه ها و فضاهای مختلف شما به طور یکپارچه تری کنار یکدیگر قرار بگیرند.

8. یک نقطه کانونی روی دیوار ایجاد کنید

هنگام چیدمان یک اتاق بزرگ، حتما دیوارهای فضای خود را نیز در نظر بگیرید. دیوارهای خالی در یک اتاق نشیمن بزرگ احساس فضای خالی را چندین برابر می نماید. بنابراین مطمئن شوید که یک یا چند نقطه کانونی وجود دارد که گرمای بصری را به فضای شما می بخشد. نقاط کانونی در اتاق های نشیمن بزرگ می تواند هر چیزی باشد، از یک آینه بزرگ یا آثار هنری که در سراسر یک دیوار قرار گرفته است تا موارد کاربردی تر، مانند تلویزیون.

9. از رنگ های شاخص بهره ببرید

برای افرادی که می خواهند فضای آن ها ظاهری جسورانه تر داشته باشند، رنگ آمیزی یک دیوار برجسته با رنگی تیره و مجذوب کننده، راهی مطمئن برای گرما بخشیدن به یک اتاق بزرگ است. این کار زیبایی و بعلاوه ظاهری صمیمی را به فضای شما می بخشد. ترفند برجسته کردن دیوارها به این است که باید مطمئن شوید که با رنگی با کنتراست بالا انتخاب نموده اید که تمرکز و توجه را به سمت خود جلب می نماید. یک رنگ خنثی شاخص مانند زغالی، خاکستری، دودی یا حتی آبی و نیلی را انتخاب کنید تا ظاهری عمیق به فضای شما ببخشد.

10. تقارن را در نظر داشته باشید

وقتی صحبت از یک اتاق نشیمن بزرگ می گردد، قوانین سخت و خاصی برای دکوراسیون وجود ندارد. اما رعایت یک چیدمان متقارن انتخاب خوبی خواهد بود. این کار یک فرمول همواره شیک برای چیدمان مبلمان در یک فضای بزرگ است و به ویژه برای ایجاد ظاهری متعادل در یک اتاق نشیمن وسیع، انتخابی عالی است. این کار می تواند به این معنی باشد که به سادگی دو مبل را با میزهای کناری و جایگاه هایی را که در موقعیت های متقارن قرار گرفته اند، در یک راستا قرار دهید. همه این کارها ظاهری ساده و چشم نواز ایجاد می نماید و در عین حال راحتی و کارکرد بالا را در پی خواهد داشت. اگر نمی توانید یک چیدمان متقارن ایجاد کنید، سعی کنید به یاری قطعات تزئینی کوچک تر و آثار هنری روی دیوارها این تعادل بصری را ایجاد کنید.

منبع: modsy

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 985

به "10 نکته طلایی برای چیدمان اتاق نشیمن بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته طلایی برای چیدمان اتاق نشیمن بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید