5 نکته مهم برای خرید برترین حوله پالتویی و نحوه مراقبت از آن

به گزارش آیان کتاب، حوله پالتویی، رایج ترین نوع حوله حمام است که به آن حوله تن پوش هم گفته می گردد. انتخاب حوله تن پوش مناسب، برای خشک کردن و گرم نگه داشتن شما پس از حمام، ضروری است. هنگام خرید حوله حمام مواردی مانند کیفیت، وزن و مقدار اهمیت زیادی دارد. حوله به طور مستقیم با پوست بدن ما در تماس است و ما به صورت مکرر از حوله تن پوش حمام استفاده می کنیم؛ پس ضروری است نکات مهم برای خرید برترین حوله حمام را بدانیم.

5 نکته مهم برای خرید برترین حوله پالتویی و نحوه مراقبت از آن

شاید هنگام خرید با انواع مختلفی ازحوله های پالتویی مردانه و زنانه روبرو شوید و همین موضوع انتخاب را کمی سخت کند. در این مقاله نکته های مهم و کاربردی، برای انتخاب برترین حوله پالتویی را بیان می کنیم تا متناسب با احتیاج و سلیقه خود یک انتخاب عالی داشته باشید.

1. اهمیت جنس حوله پالتویی

جنس حوله تن پوش حمام، به علت تماس مستقیم با پوست شما از اهمیت زیادی برخورداراست. حوله های پالتویی با جنس خوب و مرغوب دوام بالایی دارند و احتیاج نیست که مرتب آن ها را تعویض کنید. مواد به کار رفته در پارچه حوله تاثیر زیادی روی قابلیت جذب رطوبت و راحتی آن دارند. اغلب مردم، حوله های پنبه ای را به سایر جنس ها ترجیح می دهند. هرچه مقدار پنبه در حوله بیشتر باشد، قدرت جذب رطوبت هم بیشتر خواهد بود؛ اما علاوه بر پنبه، متریال دیگری هم وجود دارد که در پارچه حوله تن پوش استفاده می گردد. در ادامه به معرفی انواع مختلف جنس حوله پالتویی می پردازیم:

  • حوله ی پنبه ای: حوله های پنبه ای، برترین انتخاب برای بیشتر افراد هستند. این نوع حوله ها به علت داشتن کیفیت خوب، قدرت جذب رطوبت بالا، نرم و راحتی بسیار محبوب هستند. حوله حمام پنبه ای در سه نوع پنبه ترکی، سوپیما یا مصری فراوری می گردد. پنبه مصری جنس فوق العاده نرم و قدرت جذب رطوبت زیادی دارد. درحالی که حوله های پنبه ای ترکی علاوه بر جذب بالای رطوبت، سبک هم هستند، به همین علت به سرعت خشک می شوند. بعلاوه حوله از جنس پنبه سوپیما جاذب رطوبت است و دوام خوبی دارد.
  • حوله میکروفایبر: این جنس حوله، از الیاف مصنوعی تشکیل شده و بیشتر دارای پلی استر است، حوله های حمام میکروفایبر به علت دوام زیاد و خاصیت خشک شدن سریع، شناخته شده هستند.
  • حوله جنس فلانل: این نوع حوله حمام یک حوله تن پوش نرم و راحت است. حوله حمام جنس فلانل، معمولا از ترکیب پنبه و پشم ساخته می گردد و خاصیت جذب آب نسبتا خوبی دارد.
  • حوله حمام ابریشم مصنوعی: بین پارچه های که از الیاف مصنوعی ساخته شده اند، ابریشم مصنوعی، انتخاب بهتری نسبت به ویسکوز برای حوله حمام است. حوله های ابریشم مصنوعی، جذب آب خوبی دارند و به راحتی با شستن کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهند بعلاوه قیمت این جنس حوله ها ارزان تراست.

2. انتخاب برترین مقدار حوله تن پوش

وقتی نوبت به انتخاب حوله حمام می رسد، معمولاً بزرگ تر بهتر است. حوله تن پوش خیلی کوچک، به خوبی بدن شما را بعد از حمام نمی پوشاند که ممکن است باعث سرد شدن بدن شما گردد. حوله های پالتویی معمولاً در سه طول بالای زانو، وسط ساق پا و تا مچ پا هستند. حوله های حمامی که تا مچ پا می رسند، در ماه های سردتر محبوب تر هستند، اما حوله های تن پوش کوتاه تر برای تابستان هنگام رفتن به استخریا اسپا کاربرد بیشتری دارند.اگر در انتخاب سایز خود شک داشتید، حوله تن پوشی انتخاب کنید که فری سایز باشد. بعلاوه می توانید سری به کمد لباس خود بزنید و ازسایز کت و پالتوهای ضخیم زمستانی خود یاری بگیرید.

3. توجه به وزن حوله حمام

وزن حوله های مختلف، بر اساس کاربرد و متریال به کار رفته در پارچه تعیین می گردد. به طور کلی واحد مقدار گیری وزن حوله، GSM (گرم بر مترمربع) است. درواقع تراکم حلقه های پنبه و ضخامت نخ های پارچه، وزن یک حوله را تعیین می نماید. GSM پایین به معنای کیفیت پایین تر نیست، اما کاربرد خوبی برای استفاده در حوله های تن پوش ندارد. حوله های دارای GSM پایین تر، سبک وزن و نازک تر هستند.به طور کلی حوله های دارای GSM کمتراز 400، برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند. هر چقدر GSM بیشتر باشد، وزن بهتر و جذب بیشتری برای حوله های حمام ضخیم در نظر گرفته می گردد. GSM بین 600 تا،900 برای یک حوله تن پوش ضخیم، با قدرت جذب بالا و نرم، وزن مناسبی است.

4. برترین رنگ حوله پالتویی حمام

بحث انتخاب رنگ حوله که می گردد، سلیقه فرد حرف اول را می زند؛ اما قدرت روانشناسی رنگ ها را هم دست کم نگیرید، زیرا رنگ ها تأثیر روانی زیادی بر خلق وخو و احساسات ما دارند. به عنوان مثال، رنگ های گرم مانند قرمز می توانند هیجان را تحریک نمایند اما رنگ های سرد مانند آبی باعث آرامش شوند. اگرچه انتخاب رنگ حوله حمام، با توجه به سلیقه هر فرد انجام می گیرید اما توصیه می کنیم، رنگ های روشن را برای حوله پالتویی انتخاب کنید؛ زیرا با مشاهده سریع لکه ها، راحت تر زمان شست وشوی حوله را متوجه می شوید، به این صورت همواره حوله پاکیزه خواهید داشت.

5. دقت به سبک ظاهری حوله تن پوش زنانه و مردانه

علاوه بر مقدار، وزن و جنس حوله پالتویی، موارد دیگری مثل سبک حوله در انتخاب برترین حوله حمام تاثیر دارد. حوله تن پوش در رنگ های مختلف، طرح های منحصربه فرد و سبک های گوناگون فراوری می گردد؛ مثلا حوله های پالتویی با توجه به نوع خود ممکن است، کلاه داشته یا نداشته باشند. بعلاوه بعضی ازحوله های پالتویی به سبک کیمونویی فراوری می شوند. انتخاب سبک حوله تن پوش بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. هنگام خرید به سبک موردنظر خود توجه کنید تا در زمان استفاده راحت باشید.

نحوه شستن و مراقبت کردن از حوله حمام

نگهداری درست ازحوله پالتویی حمام، باعث افزایش طول عمر و حفظ کیفیت اولیه آن می گردد. بعلاوه شستن منظم حوله حمام و مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد. اگرحوله ها به طور نامناسب شسته یا خشک شوند، محل رشد باکتری و کپک خواهند شد. برای جلوگیری از این اتفاق، شستن مکرر و خشک کردن آن ها بسیارمهم است. در ادامه نکات مهم در مورد نگهداری و مراقبت حوله تن پوش حمام را بیان می کنیم:

  • برچسب نحوه شست وشوی روی محصول را بخوانید و طبق آن عمل کنید. با توجه به نوع جنس حوله ممکن است دستورالعمل متفاوتی برای استفاده از مواد شوینده باشد.
  • بهتر است حوله حمام خود را هر چند هفته یک بار بشویید. کمربند را بردارید و آستین ها را به سمت بیرون برگردانید، سپس با استفاده از مواد شوینده ملایم، در ماشین لباسشویی بشویید.
  • به هیچ وجه از مواد سفیدنماینده قوی که به بافت حوله آسیب می زند، استفاده نکنید؛ زیرا این کار ممکن است باعث ضعیف شدن الیاف و کاهش جذب رطوبت حوله گردد.
  • از شستن حوله حمام با دیگر لباس ها برای جلوگیری از تغییر رنگ و ایجاد آلودگی خودداری کنید. بعلاوه برای شستن حوله رنگی و حوله سفید از شوینده های مخصوص هر کدام بهره ببرید.
  • بعد ازشستن یا خشک کردن، آویزان کردن و پهن کردن حوله های خیس روی میله بسیار مهم است تا درستی خشک شوند. اجازه ندهید حوله حالت چروک و جمع شدگی داشته باشد، زیرا به خوبی خشک نمی گردد و محل تجمع باکتری ها خواهد شد.
  • در صورت استفاده از خشک کن، حتما قبل از قراردادن حوله ها در دستگاه خشک کن، آن ها را تکان دهید تا از جمع شدن آن جلوگیری گردد. حداقل به مدت 45 دقیقه در دمای معمولی خشک کنید، زیرا دمای زیاد به الیاف پارچه حوله آسیب می زند و در صورتی که بعد از زمان گفته شده هنوز مرطوب بود، حوله را کمی بیشتر در خشک کن نگه دارید.
  • برای اینکه حوله پالتویی شما تمیز و بدون چروک به نظر برسد، همواره قبل از آویزان کردن در یک کمد خنک، آن را کاملا خشک کنید؛ این کار بعلاوه از ایجاد بوی نامطبوع و کپک زدگی جلوگیری می نماید.

به طورکلی شستن کامل و خشک کردن حوله حمام تاثیر بسیار مهمی روی پاکیزگی و طول عمر آن دارد. برای آشنایی کامل با نحوه شستن درست حوله حمام می توانید مقاله چگونه حوله ها را بشوییم تا بوی بد، زبری و لکه ها از بین بروند؟ را بخوانید.

انتخاب کاربردی ترین حوله حمام بر اساس احتیاج

انتخاب حوله پالتویی مردانه و زنانه، یک موضوع به ظاهر راحت است، اما نباید به سادگی از آن گذر کرد. هنگام خرید احتیاج به آنالیز موارد مهمی مثل جنس، قدرت جذب آب وزن و مقدار وجود دارد. در این مقاله ما به آنالیز هرکدام از موارد گفته شده پرداختیم که مقدار توجه به هرکدام، بسته به احتیاج و سلیقه شما هم دارد. در زمان خرید، اگر یک حوله ضخیم با قدرت جذب بالا می خواهید، به سراغ حوله های پنبه ای بروید؛ این جنس حوله ها در حال حاضر با کیفیت ترین حوله های پالتویی در بازار هستند و دوام زیادی هم دارند. هنگام انتخاب وزن محصولات با GSM بالاتر را انتخاب کنید زیرا آن ها ضخیم تر و انعطاف پذیرتر هستند. در آخر پیشنهاد می کنیم از حوله تن پوش حمام خود به خوبی، طبق نکات گفته شده مراقبت کنید تا علاوه بر حفظ کیفیت اولیه، سال های زیادی برای شما کاربرد داشته باشد.

منابع: apartmenttherapy ، hotwaterbottleshop

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1243

به "5 نکته مهم برای خرید برترین حوله پالتویی و نحوه مراقبت از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای خرید برترین حوله پالتویی و نحوه مراقبت از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید