7 روش ساده برای این که سریع تر بخوابید

به گزارش آیان کتاب، متخصصین خواب نیز گاهی به هنگام خواب، غلت می زنند و جابه جا می شوند؛ اما هرگز مدت زیادی طول نمی کشد تا بخوابند؛ زیرا از روش های علمی برای به خواب رفتن استفاده می نمایند. شما هم می توانید از روش های این متخصصین بهره ببرید و شب ها به جای این که ساعت ها غلت بزنید، سریع بخوابید.

7 روش ساده برای این که سریع تر بخوابید

حباب بترکانید

شاید مسخره به نظر برسد؛ اما ترکاندن حباب های کیسه های پلاستیکی قبل از خواب به شما یاری می نماید، سریع تر بخوابید. این کار همچون تمرین نفس عمیق است که به شما یاری می نماید بدن و فکرتان را آرام کنید. بعلاوه از آنجا که این کار کمی احمقانه به نظر می رسد، فکر شما را از فکرها و تصوراتی که مانع خواب می شوند، دور می نماید.

نفس های خود را بشمارید

اگر ترکاندن حباب را دوست ندارید، در حالتی راحت بنشینید، چشم هایتان را ببندید و نفس های خود را به مدت 3 الی 15 دقیقه بشمارید. زمانی که فکرتان گیج شد، شمردن نفس ها را از اول آغاز کنید. این کار باعث می گردد فشارخون و ضربان قلبتان کاهش یابد، اضطرابتان از بین برود و بهتر بخوابید.

فکر خود را منحرف کنید

غلت زدن و جابه جا شدن قبل از خواب باعث ایجاد استرس و منجر به ترشح آدرنالین می گردد. در نتیجه خوابیدن سخت تر می گردد. اگر فکر خود را با یک کتاب خوب منحرف کنید، خستگی بدن از بین می رود. بعلاوه می توانید خود را هیپنوتیزم کنید.

موسیقی گوش کنید

گوش کردن به آهنگ ملایم و آرام بخش نه تنها به شما یاری می نماید بخوابید، بلکه مدت و عمق خوابتان را نیز افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهند آهنگ های آرام، ضربان قلب و فشارخون را کاهش می دهند و به شما یاری می نمایند آرام شوید. گوش دادن به صدای برخورد موج دریا به صخره یا بارش نم نم باران نیز آرام بخش محسوب می گردد.

عصرها ورزش کنید

اگر عصرها پس از اتمام کارتان، به باشگاه بروید و ورزش کنید، به بهبود خوابیدن یاری خواهید کرد. طبق یک تحقیقی سوئیسی، اگر قبل از خواب 90 دقیقه ، سخت ورزش کنید، به وسیله کاهش سطح هورمون کورتیزول که هورمون استرس است، باعث می گردد سریع بخوابید.

ساعت را چک نکنید

پس از خاموش کردن چراغ ها، دیگر به ساعت نگاه نکنید، حتی اگر نصف شب از خواب بیدار شدید، ساعت را چک نکنید. اگر به ساعت نگاه کنید، آغاز به محاسبه مدت زمانی که در رختخواب بوده اید یا مدت زمانی که تا زمان بیدار شدن به جای مانده، خواهید کرد. برای اجتناب از نگاه کردن به ساعت و مشاهده زمان، از ساعت هایی بهره ببرید که در تاریکی نمایان نیستند یا ساعت را دور از رختخواب خود بگذارید. اگر از گوشی به عنوان ساعت استفاده می کنید، آن را در کشوی میز کنار تخت بگذارید تا دسترسی به آن سخت تر گردد.

فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید

اگر افکار زیادی فکر شما را مشغول نموده اند و نمی توانید آن ها را متوقف کنید، فهرستی از کارهایی که باید روز بعد انجام دهید، تهیه کنید. زمانی که بیش ازاندازه نگران هستید، مغز نمی تواند بخوابد؛ زیرا می خواهد تمام اطلاعاتی که به آن ها فکر نموده اید را پردازش نماید. نوشتن این کارها روی یک تکه کاغذ به شما یاری می نماید احساس کنترل بیشتری داشته باشید و مغز به آرامش می رسد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1053

به "7 روش ساده برای این که سریع تر بخوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش ساده برای این که سریع تر بخوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید