آمریکا بالون های قبلی چین را بشقاب پرنده می دانست!

به گزارش آیان کتاب، گزارش ها حاکی از این است که بالون های قبلی چینی بر فراز ایالات متحده به عنوان پدیده های هوایی ناشناخته که در زبان عوام بشقاب پرنده نامیده می شوند، طبقه بندی می شدند. اکنون این خبر می تواند شرح دهد که چرا مقامات ارشد ایالات متحده در لحظه از این تهاجمات آگاه نشده اند.

آمریکا بالون های قبلی چین را بشقاب پرنده می دانست!

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، چند روز قبل (شنبه 4 فوریه) یک بالون نظارتی چینی که به آسمان آمریکا راه یافته بود، به وسیله یک جت جنگنده F-22 در سواحل کارولینای جنوبی بر فراز اقیانوس اطلس ساقط شد.

در همان روز، ارتش ایالات متحده فاش کرد که بالون های مشابه چینی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ که از ژانویه 2017 تا ژانویه 2021 ادامه داشت، حداقل سه بار به حریم هوایی ایالات متحده نفوذ نموده اند.

در حالی که در قالب یک گزارش به شکل مفصل به آنالیز ماجرای پرواز این بالون جنجالی بر فراز آمریکا پرداخته ایم، اکنون در این گزارش درمی یابیم که چگونه بعضی از بالون های جاسوسی چین توانسته اند از زیر نظر رادار های آمریکا بگریزند و به حریم هوایی ایالات متحده دست پیدا نمایند.

گزارش تازه نیویورک تایمز می گوید آن تهاجمات قبلی به این علت خبرساز نشدند که تا حدی طول کشیده تا مقامات ارشد نظامی آمریکا از آن ها مطلع شوند و بعضی از آن ها در ابتدا به عنوان پدیده های هوایی ناشناس (UAP) طبقه بندی می شدند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است: بالون ها عامل بسیاری از حوادث غیرقابل شرحی هستند که نیروی دریایی و سایر سرویس های نظامی در سال های اخیر ردیابی نموده اند. رویداد های قبلی، مانند سایر رویداد های غیرقابل شرح به یک گروه ضربت در پنتاگون که مسئول تحقیق در خصوص بشقاب پرنده ها و سایر پدیده های هوایی ناشناخته است، تحویل داده شده است. از آنجایی که پنتاگون و سازمان های اطلاعاتی کوشش های خود را در دو سال گذشته برای یافتن شرح برای بسیاری از این حوادث افزایش داده اند، مقامات، بعضی از این رویداد ها را به عنوان بالون های جاسوسی چینی طبقه بندی نموده اند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چندین مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، اضافه کرد: معلوم نیست که پنتاگون چه زمانی حوادث مربوط به جاسوسی چین را تشخیص داده است، اما هنگامی که در این مورد تصمیم گیری شده است، مقامات، اطلاعات را مخفی نگه داشتند تا چین از افشای کوشش های جاسوسی خود نزد آمریکا مطلع نشود.

وزارت دفاع ایالات متحده (DOD) در چند سال گذشته علاقه بیشتری به رویداد های هوایی ناشناخته (UAP) نشان داده است. به عنوان مثال، در ماه مه 2021، پنتاگون ایجاد یک گروه عملیات UAP را اعلام نمود. مقامات پنتاگون در بیانیه کوتاهی که چند ماه بعد منتشر شد، گفتند که هدف اصلی از راه اندازی این سازمان، شناسایی، تجزیه و تحلیل و لیست نویسی رویداد های هوایی ناشناخته ای است که می توانند تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده باشند.

سپس در ژوئیه 2022، وزارت دفاع آمریکا دفتری موسوم به دفتر حل همه دامنه های ناهنجاری (AARO) را ایجاد کرد تا رویداد های هوایی ناشناخته را در فضا، هوا و حتی در زیر آب ردیابی کند.

ماه گذشته، دفتر مدیر اطلاعات ملی وزارت دفاع آمریکا گزارشی را با تأخیر زیاد در خصوص رویداد های هوایی ناشناخته منتشر کرد. این گزارش طبقه بندی نشده با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده به وسیله آژانس های اطلاعاتی و شاخه های نظامی مختلف، همراه با اداره هوانوردی فدرال، اداره ملی اقیانوس شناسی و جو، وزارت انرژی آمریکا و ناسا به 510 مورد مشاهده رویداد های هوایی ناشناخته پرداخته است.

بر اساس این گزارش، حدود یک سوم از این 510 مشاهده (دقیقا 171 مورد) بدون تعیینه و ناشناخته به جای مانده اند. اما تقریباً به همان میزان، یعنی 163 مورد، به عنوان بالون یا موجودات بالون مانند شناسایی شدند. اینکه چه تعداد از آن ها ممکن است بالون های جاسوسی خارجی بوده باشند، تعیین نیست.

مقامات چینی به نوبه خود بابت تجاوز اخیر یک بالون به حریم هوایی آمریکا عذرخواهی نموده اند، اما آن ها ادعا نموده اند که این بالون یک وسیله علمی بوده است که داده های هواشناسی را جمع آوری می نموده و به شکل اتفاقی از مسیر خود منحرف شده و به ایالات متحده راه یافته است.

البته این شرح مورد قبول ایالات متحده قرار نگرفته است.

یک مقام ناشناس وزارت دفاع آمریکا از پنتاگون گفت: این یک بالون نظارتی متعلق به جمهوری خلق چین بود. این بالون جاسوسی عمدا از فراز ایالات متحده و کانادا عبور داده شده و ما مطمئن هستیم که در پی شناسایی و نظارت بر سایت های نظامی حساس بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1149

به "آمریکا بالون های قبلی چین را بشقاب پرنده می دانست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بالون های قبلی چین را بشقاب پرنده می دانست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید