آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد

به گزارش آیان کتاب، در جلسه مورخ 1399/7/20 هیات وزیران و در راستای تکلیف مقرر در جزء (4) بند (الف) ماده (4) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب 1398، آیین نامه اجرایی مربوط به رتبه بندی تولیدکنندگان کالاها، عرضه کنندگان خدمات و پیمانکاران طراحی - ساخت، به تصویب رسید.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد

فرآیند رتبه بندی متقاضیان شامل انتخاب مجری ذی ربط رتبه بندی توسط متقاضی از فهرست مجریان مندرج در سامانه توانیران و ارایه درخواست به مجری رتبه بندی به وسیله این سامانه، آنالیز و ارزیابی متقاضی توسط مجری رتبه بندی و صدور گواهینامه توسط توسط مجری رتبه بندی و درج رتبه صادر شده از طرف جری در سامانه توانیران توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

رتبه بندی بر اساس چهار حوزه مدیریتی، سوابق و تجربیات، توان مالی و فنی و امکانات (فناوری سخت افزاری، نرم افزاری، زیرساخت ها و سرمایه انسانی) برای هر متقاضی انجام می گردد. مجری رتبه بندی پس از دریافت اسناد و مدارک لازم از متقاضی براساس شاخص ها و معیارهای رتبه بندی و در صورت احتیاج بازدید میدانی، اقدام به ارزیابی و امتیازدهی ذیل هر شاخص کرده و نتایج امتیاز­های حاصل را در قالب رتبه­ نهایی به متقاضی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می کند.

هر یک از متقاضیان در صورت اعتراض، می توانند شکایت خود را به همراه مدارک و مستندات کافی برای رسیدگی به کارگروه مندرج در این آیین نامه ارائه کنند. همچنین به منظور نظارت بر حُسن اجرای این مصوبه، معین فهرست سایر مجریان ذی صلاح قانونی غیردولتی و رسیدگی به اعتبار گواهی های صادره توسط مجریان رتبه بندی از جمله رعایت اصل بی طرفی و عدم تعارض منافع، کارگروهی متشکل از کنندگان وزارت، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور مالی و دارایی (سازمان بورس و اوراق بهادار) و دستگاه اجرایی ذی ربط تشکیل می گردد و تصمیمات کارگروه با اکثریت آرا، لازم الاجراست.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 206

به "آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه اجرایی رتبه بندی تولیدکنندگان کالا ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید