آیین نامه دانشجوی نمونه دانشجویان علوم پزشکی تدوین می گردد

به گزارش آیان کتاب، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین آیین نامه دانشجوی نمونه مختص دانشجویان وزارت بهداشت و مستقل از وزارت علوم اطلاع داد.

آیین نامه دانشجوی نمونه دانشجویان علوم پزشکی تدوین می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، سیماسادات لاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که در آیین نامه فعلی انتخاب دانشجوی نمونه (مشترک بین وزارت علوم و بهداشت) امتیازاتی وجود دارد که مغایر با خط قرمز های وزارت بهداشت در حوزه آموزش است، با موافقت معاونت آموزشی وزارت بهداشت تا سال آینده آیین نامه ای مستقل از وزارت علوم در جشنواره دانشجوی نمونه تدوین می گردد تا امتیازات قابل وصول برای دانشجویان نمونه وزارت بهداشت در نظر گرفته گردد.

وی گفت: در حال حاضر آیین نامه مشترکی در مورد دانشجویان نمونه با وزارت علوم وجود دارد که بر اساس آن متعهد شده ایم که امتیازاتی را به دانشجویان نمونه اختصاص دهیم که عملاً این اتفاق رخ نمی داد.

لاری گفت: به عنوان مثال بندی در آیین نامه دانشجویان نمونه فعلی وجود دارد که بر اساس آن فردی که دانشجوی نمونه می گردد، به استناد این پیروزیت می تواند به صورت استریت (بدون آزمون از فوق لیسانس به دکتری) صندلی علمی خود را تغییر دهد. این در حالی است که در وزارت بهداشت با توجه به اینکه در حوزه سلامت و جان مردم تعهد و مسؤولیت دارد، برگزاری آزمون جهت شناسایی بهترین ها در این حوزه، خط قرمز است و هرگز از آن کوتاه نمی آییم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: به دنبال پیگیری چرایی این موضوع، متوجه شدیم خواسته ها و امتیازاتی که دانشجویان وزارت بهداشت به دنبال آن هستند با دانشجویان وزارت علوم متفاوت است؛ بنابراین اولین قدم این است که این آیین نامه تغییر پیدا کند. بر این اساس و با اخذ موافقت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بنا شد تا آیین نامه ای مستقل از وزارت علوم طراحی گردد و در این راستا با دانشجویان نمونه دوره های قبل و مسؤولان معاوت آموزشی وزارت بهداشت، جلساتی برگزار گردد.

لاری گفت: در این جلسات به دنبال قرار دادن امتیازاتی هستیم که برای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت مهم است و البته قابل وصول است تا قول های غیر قابل اجرا داده نگردد.

وی یادآور شد: در ادامه کوشش داریم تا برای دانشجویانی که بر اساس این آیین نامه بنا بود به صورت استریت وارد دوره دکتری شوند نیز تسهیلاتی قائل شویم. بر این اساس برای دانشجویانی که سابق بر این به وسیله جشنواره نمونه برگزیده شده اند جلساتی گذاشته و تصمیم بر این شد تا این افراد در آزمون دکتری شرکت نمایند، اما ویژه دیده شوند تا قولی که داده شده اجرایی گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره مسائل و درخواست های دبیران شورای مرکزی شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) گفت: دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاری، دانشجویان خط مقدم جبهه درمان هستند، به واقع نه تنها در شرایط کرونا بلکه این افراد در همه شرایط در صف اول حفظ سلامت مردم قرار دارند که شایسته است از این حضور صمیمانه تقدیر و تشکر گردد.

وی گفت: این در حالی است که بنیه علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) بر دوش کشیده و تقویت می نمایند؛ کوشش هایی، چون فراوری مقاله، ارتقاء در رنکینگ های علمی و ... از جمله این کوشش ها و خدمات است و بر این اساس این دو گروه برای ما بسیار دارای اهمیت هستند.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که عزت نفس دانشجویان دستیاری برای ما دارای اهمیت بسیار است، گفت: این دانشجویان به نوعی همکاران ما محسوب می شوند؛ یکی از مطالبات مهم دانشجویان دستیاری تعهد محضری است که از این دسته از دانشجویان گرفته می گردد. دستیاران اعتقاد دارند این تعهدنامه یک طرفه است و بر این اساس بنا شد تا بند هایی از این تعهدنامه که عملا تا به امروز اجرا نشده، اما عزت نفس دستیاران را زیر سؤال می برد، اصلاح گردد.

لاری در مورد کم بودن میزان حق الزحمه دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: موضوع وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) دکتری به همین دلیل مطرح شد. در این مقاطع دانشجویان ما متوسط یک میلیون و 800 هزار تومان حق الزحمه دریافت می نمایند که برای گذراندن امورات این دانشجویان کافی نیست. ما به دنبال این هستیم تا در هیئت امنا این موضوع را مطرح نموده و بر اساس مطالبه ای که این افراد داشتند 50 درصد این حق الزحمه افزایش پیدا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که موضوع بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری از دیگر مطالبات دانشجویان و در دست اقدام است، گفت: کوشش داریم تا این انشجویان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند تا بر این اساس واژه حقوق به دریافتی آنان تعلق گرفته و از مزایای بازنشستگی و سنوات بهره مند شوند.

وی گفت: این مهم در دل وام دستیاری است که پیروز به اجرای آن شدیم و مذاکراتی با بیمه تأمین اجتماعی انجام داده ایم تا بر اساس اطلاعات دانشجویان دستیاری، بتوانیم در راستای بیمه تامین اجتماعی نیز اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 114

به "آیین نامه دانشجوی نمونه دانشجویان علوم پزشکی تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه دانشجوی نمونه دانشجویان علوم پزشکی تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید