اخذ مالیات از 3 بانک با 30 هزار خانه خالی

به گزارش آیان کتاب، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که 3 بانک بیش از 30 هزار واحد خانه خالی دارند گفت: برای این 30 هزار خانه خالی برگه تشخیص مالیاتی صادر شده که اگر معین تکلیف نشود در فرآیند اخذ مالیات قرار می گیرند.

اخذ مالیات از 3 بانک با 30 هزار خانه خالی

به گزارش خبرنگاران، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که در دو سال اخیر باید حدود 900 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل برای نهضت ملی مسکن پرداخت می شد، اظهار کرد: طی 3 ماه اول سال جاری 25 همت وام از سوی بانک ها برای طرح مذکور پرداخت شده است.

وی با بیان این که سیستم بانکی طی 5 ماه اخیر وام های خرد را پرداخت نمی کند، اضافه نمود: حدود 6 میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند که از این تعداد پس از غربالگری 900 هزار نفر به جامانده که با احتساب مسکن روستایی و بافت های فرسوده حدود 1.5 میلیون خانوار معرفی شده اند.

وی توضیح داد: از این تعداد فقط 400 هزار نفر به بانک معرفی شده و وارد فرآیندهای مربوطه شده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که طی 2 سال اخیر فقط 150 همت تسهیلات پرداخت شده است، اضافه نمود: این پرداخت نشان می دهد شرایط چگونه است.

یوسفی با بیان این که دوره انتظار برای خانه دار شدن بر اساس پس انداز ماهانه یک سوم عایدی، بالای 90 سال است، اضافه نمود: اگر عایدیها خرج نشود میانگین دوره خانه دار شدن حدود 35 سال خواهد بود.

وی بعلاوه با بیان این که سه بانک حدود 30 هزار خانه خالی دارند، گفت: در کوتاه مدت باید از سیاست های مالیاتی برای بازار مسکن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای این 30 هزار خانه خالی برگه تشخیص مالیاتی صادر شده که اگر معین تکلیف نشود در فرآیند اخذ مالیات قرار می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1217

به "اخذ مالیات از 3 بانک با 30 هزار خانه خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات از 3 بانک با 30 هزار خانه خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید