استادان دانشگاه های سراسر کشور اهانت به پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند

به گزارش آیان کتاب، خبرگزاری خبرنگاران- شماری از استادان دانشگاه های سراسر کشور در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص) بیانیه ای را صادر کردند.

استادان دانشگاه های سراسر کشور اهانت به پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در بیانیه استادان دانشگاه های سراسر کشور تاکید شده: اقدام ننگین فرانسوی ها بی شک مصداق شاخص تنفر پراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین و عقیده است.

متن بیانیه تعدادی از استادان دانشگاه های سراسر کشور در محکومیت اهانت به پیغامبر اعظم (ص) بدین توضیح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام موهن و گناه بزرگ و نابخگرددنی نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور های قبیح و اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) و متعاقباً حمایت رئیس جمهور فرانسه و دامن زدن به اسلام هراسی، باعث جریحه دار شدن قلوب مسلمانان و پیروان آن حضرت در سراسر جهان شده و یکبار دیگر، عناد و کینه شرارت بار دستگاه های سیاسی و فرهنگی جهانی غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخته است.

این اقدام شنیع، این سئوال را به ذهن فطرت های سلیم متبادر می نماید که با وجود این که بی حرمتی و اهانت به پیغامبران، در هر آیینی بطور مسلم مذموم و ناپسند می باشد، توهین به شخصیت والای رهبر فرزانه ای که برای یک و نیم میلیارد مسلمان و صد ها میلیون انسان سلیم النفس دارای جایگاهی ویژه است، چه معنایی دارد؟ بی شک این اقدام ننگین، مصداق شاخص تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین و عقیده بوده و از طرفی دیگر نقض روشن مواد 1 و 18 اعلامیه حقوق بشر و همچنین نقض بخش نخست از بند سوم ماده 19 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی می¬باشد و این موضوع حتی مطابق ماده 32 قانون آزادی مطبوعات فرانسه نیز جرم به شمار می آید. چنین رفتار هایی که به بهانه و تمسک به آزادی بیان انجام می گردد، خود بزرگترین ظلم به آزادی بوده و این موهبت الهی را در بند کژفهمی های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است. در جامعه ای که تردید در هولوکاست جرم بوده و اگر حتی محقق و استاد دانشگاه هم چیزی در این باره گفته و یا نگاشته باشد باید به زندان برود، چگونه است که اهانت به چهره های درخشان و مقدس آزاد است؟

البته پرواضح است، کسانی که برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیغام روشن و رهایی بخش رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) از شیوه نخ نمای تمسخر و کوشش های هتاکانه استفاده کرده¬اند، نه تنها خدشه ای به این چهره نورانی وارد نخواهند ساخت بلکه در معادله ای معکوس اگر خوب تاریخ را نظاره گر شوند در می یابند، نور محمدی در قلوب مردم روشن ضمیر عالم، تابان تر از قبل می درخشد و امت مسلمان در سرتاسر جهان، بیش از گذشته به ذات خبیث عمال غرب پی برده و از آن ها برائت می جوید: یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴿صف، 8﴾ ترجمه:می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش نمایند و حال آنکه خدا گر چه کافران خوششان نمی آید، نور خود را کامل خواهد گردانید. راه عدل و دوستی، راهی که پیغامبر بزرگ شان اسلام (ص) در تمامی عمر پر برکت خود همیشه بر همین جهت گام نهاد، نه تنها با انتشار تصاویر موهن از ایشان، فراموش شدنی نیست، پیغام مهربانی، صلح و راستی ایشان، از پس قرن ها همچنان به گوش می رسد. پیغامبر رحمتی که، رسالت خود را اکمال و اتمام مکارم اخلاق خاطرنشان کرد و حتی قبل از رسالتش، ملقب به محمد امین بود.

بیانیه محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیغامبر اعظم صلوات الله علیه توسط تعدادی از اساتید تهیه و در سایت مرکز هم اندیشی بارگذاری شده است.

تا به حال بیش از 8 هزار و 650 نفر از اساتید به این سایت مراجعه کرده و بیانیه را تایید نمودند آمار به طور مرتب در حال افزایش است و احتمالا تا انتها امروز 9000 نفر را هم رد خواهد نمود. با توجه به تقارن روز میلاد پیغامبر اعظم صلوات الله علیه و روز استکبارستیزی این خبر بهترین خبر ممکن می تواند باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 242

به "استادان دانشگاه های سراسر کشور اهانت به پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادان دانشگاه های سراسر کشور اهانت به پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید