فرانسه خواهان انتها مداخلات خارجی در لیبی شد

به گزارش آیان کتاب، وزیر خارجه فرانسه در ملاقات با نماینده سازمان ملل در لیبی خواهان خروج نیروهای خارجی و مزدوران دیگر کشورها از خاک لیبی شد.

فرانسه خواهان انتها مداخلات خارجی در لیبی شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای گفت، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه این کشور با یان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی در مورد راه های حمایت از انتقال سیاسی گفت وگو کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، لودریان بر اهمیت انتقال واقعی به انتخاباتی که قرار است در اواخر امسال میلادی برگزار گردد، تاکید نمود.

وی همچنین بر اهمیت تسریع در فرایند تشکیل دولت فراگیر و لزوم اجرای کامل توافق آتش بس در 23 اکتبر 2020 از جمله خروج نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی تاکید نمود.

لودریان، فرستاده سازمان ملل به لیبی را در جریان حمایت فرانسه از کوشش های سازمان ملل برای خاتمه دادن به بحران سیاسی در این کشور و ممانعت از هرگونه مداخله خارجی قرار داد.

این در حالی است که ترکیه در خروج نیروها و مزدوران وابسته به این کشور از لیبی طفره می رود.

ریاست جمهوری ترکیه پیشتر با صدور بیانیه ای گفت که نیروهای این کشور با وجود تشکیل دولت جدید لیبی تا زمان توافق نظامی دوجانبه قابل اجرا بین دو طرف در این کشور باقی خواهند ماند.

این بیانیه ترکیه به رغم درخواست های بین المللی برای خروج مزدوران از لیبی به ویژه پس از انتخاب اعضای قوه مجریه جدید در لیبی و شخصیت های انتخابی برای مرحله انتقالی صادر شده است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک کوشش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی بعضی کشورها از جمله روسیه حمایت می گردد.

پیشتر، کنفرانس گفتگوی سیاسی لیبی طی دومین دور رای گیری، دولت موقت لیبی را انتخاب و محمد المنفی را به عنوان رئیس شورای ریاستی و عبدالحمید دبیبه را به عنوان نخست وزیر مکلف مشخص کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 380

به "فرانسه خواهان انتها مداخلات خارجی در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خواهان انتها مداخلات خارجی در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید