بازگرداندن 23 کودک روس دیگر از سوریه به مسکو

به گزارش آیان کتاب، یک هواپیمای وزارت دفاع روسیه روز شنبه 23 تن از بچه ها اتباع روسی در سوریه را به مسکو منتقل کرد که این بچه ها پس از قرنطینه و دریافت یاری های پزشکی لازم به خویشاوندانشان در سراسر روسیه تحویل داده می شوند.

بازگرداندن 23 کودک روس دیگر از سوریه به مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که با همکاری آنا کوزنیتسووا نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری روسیه در امور حقوق بچه ها، یک فروند هواپیمای نیروهای هوا-فضای این کشور روز شنبه از سوریه به مسکو پرواز نموده و 23 تن از بچه ها اتباع روسی را به روسیه بازگرداند.

خانم کوزنیتسووا با اعلام اینکه تمامی این بچه ها از اردوگاه روژ در خاک سوریه هستند، گفت: این بچه ها خردسال که تعدادی از آنها به همراه مادران خود در زندان بسر می بردند، بخشی از آنها در یتیم خانه و بعضی در اردوگاه روژ زندگی می کردند، با یاری مقامات دمشق شناسایی و به کشور بازگردانده شدند.

وی شرایط جسمانی بعضی از بچه ها را نامساعد ارزیابی نموده و یادآور شد که با توجه به گرمای بسیار شدید کنونی در سوریه و سوء تغذیه این بچه ها، این مسئله جای تعجب ندارد.

نماینده ویژه پوتین تأکید کرد که در وهله نخست، این بچه ها قرنطینه شده و یاری های پزشکی لازم برای آنها انجام می گردد و سپس به خویشاوندان نزدیکشان در سراسر منطقه ها روسیه تحویل داده خواهند شد.

روسیه از سال 2017 به اینطرف فعالیت سیستمی برای مشخص محل اقامت، آنالیز شرایط و امکان بازگرداندن بچه ها اتباع روسی در خاک سوریه و عراق را شروع کرد و این فعالیت زیر نظر مستقیم نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری روسیه در امور حقوق بچه ها انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 677

به "بازگرداندن 23 کودک روس دیگر از سوریه به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگرداندن 23 کودک روس دیگر از سوریه به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید