ببینید ، نانوای مقرون به صرفه فروش و با اخلاق ، تجلیل از شاطر زنجانی محله مرزداران

به گزارش آیان کتاب، شاطر مرزدارانی به علت پخت نان با کیفیت و مقرون به صرفه و رعایت اخلاق از بین 21 نانوای فعال در محله به عنوان کاسب برتر انتخاب شد.

ببینید ، نانوای مقرون به صرفه فروش و با اخلاق ، تجلیل از شاطر زنجانی محله مرزداران

خبرنگاران - مریم باقرپور: علی شاهمرادی نانوای محله مرزداران نشان کاسب نمونه منطقه 2 را به خود اختصاص داد. انتخاب او پس از آنالیز کارشناسان حوزه اجتماعی شهرداری ناحیه 2 و شورایاران و با توجه به رضایت اهالی بوده است. به طوریکه حسین اسحاقی شورایارمحله مرزداران می گوید: این شاطر رفتار مناسبی با مراجعان دارد و در دوره ای که آرد و در پی آن نان گران شد تا زمان تمام نشدن آرد قدیمی، نان را به قیمت مناسب می فروخت. بعلاوه روزی نبود که نان با کیفیت به مردم ندهد.

رفتار خوش حتی در گرما

مادر شهید بهزاد شایق هم علت انتخاب این شاطر را رفتار مناسبش می داند و می گوید: در محله مرزداران نانواهای زیادی فعالیت می نمایند اما گاهی وقتی مشتری ها زیاد می شوند یا گرمای هوا آزارشان می دهد، شاهد بداخلاقی شان هستیم. اما آقای شاهمرادی، همواره با لبخند مشتری ها را راهی خانه شان نموده است.

رفتار خوش، تحویل نان باکیفیت، مردم داری علی شاهمرادی باعث انتخاب او به عنوان نانوای برتر منطقه 2 شده و در مراسم تجلیل از او شورایاران محله مرزداران و علی سهرابی شهردار ناحیه 2 منطقه 2 شرکت کردند. سهرابی می گوید: بسیاری از اهالی مدعی بودند که این نانوا، از کیمیت و کیفیت کم نمی گذارد. به همین علت از بین 21 نانوای محله مرزداران به عنوان برتر شناخته شد.

شغل موروثی در خانواده زنجانی

علی شاهمرادی نانوای محله مرزداران که از یک دهه پیش در این محدوده از منطقه 2 فعالیت دارد، با لهجه آذری صحبت می نماید و 15 سال سابقه کار دارد و نانوایی را شغل موروثی خانواده اش می داند و می گوید: اگر اهل زنجان باشید شغل نانوایی برایتان عجیب نیست. در زنجان، شغل بیشتر مردم پختن نان است آن هم از نوع بربری. مادر من حتی خودش نان می پخت. من هم از پدرانم این حرفه را به ارث برده ام و خوشحالم که نان به دست مردم می دهم.

شاهمرادی تعریف می نماید که در قدیم وقتی پسری در زنجان به خواستگاری دختری می رفت و می گفت نانوا هستم، خیال خانواده دختر راحت می شد و شرمسار نبود که چرا کارمند رسمی فلان اداره نیست.

او می افزاید: به کارم با همه سختی هایش علاقه دارم، برای همین دوست دارم نان با کیفیت در اختیار مردم بگذارم. گرچه باید از 4 صبح بیدار شوم تا خمیر آماده کنم و تا 10 شب سرپا باشم.

این شاطر در روز بیش از هزار نان در اختیار مردم می گذارد و می گوید: وقتی با مردم مهربان هستم، آنها هم برخورد خوبی دارند. برای همین سعی می کنم با همه سختی کار لبخند داشته باشم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1061

به "ببینید ، نانوای مقرون به صرفه فروش و با اخلاق ، تجلیل از شاطر زنجانی محله مرزداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، نانوای مقرون به صرفه فروش و با اخلاق ، تجلیل از شاطر زنجانی محله مرزداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید