بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش آموزان

به گزارش آیان کتاب، تهران (پانا) - در مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه، آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش آموزان بررسی و راهکارهایی برای کم کردن این آسیب ها ارائه شد.

بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش آموزان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، آسیب های شیوع ویروس کرونا باعث مخاطراتی در حوزه آموزش در دنیا شده است و به همین علت مدارس و دانشگاه ها جهت جلوگیری از عقب ماندگی درسی دانش آموزان و دانشجویان تدابیری را اندیشیده اند که ادامه آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی و همچنین ادامه آموزش دانشجویان در فضای مجازی از این موارد بوده است؛ اما این پرسش مطرح می شود که در شرایط آموزش مجازی تربیت و پرورش دانش آموزان چگونه انجام می شود و شیوع بیماری کرونا و قرنطینه هایی که پس ازآن انجام شد چه تأثیری بر سلامت روحی و روانی بچه ها و دانش آموزان گذاشته است؟

در ارتباط با این موضوع مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه با دکتر سیما فردوسی، عضو حقیقی شورای عالی آموزش وپرورش به مصاحبه نشسته است تا اثرات این شرایط را بر دانش آموزان و بچه ها بررسی و راهکارهایی برای فائق آمدن بر مسائل ارائه دهد.

سیما فردوسی با تشریح شرایطی که کرونا برای دانش آموزان و مدارس به وجود آورد، گفت: این سبک زندگی دارای سختی هایی است و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم با وضع موجود سازگاری پیدا کرده و راهکارهای سازگاری با شرایط موجود را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه تنها جایی نیست که دانش آموزان فقط در آن آموزش ببینند، اظهار کرد: پرورش جزء جدایی ناشدنی آموزش های مدارس است و مسائل بسیاری که بستر آن در خانواده وجود نداشت یا آموزش آن ممکن نبود و بچه ها آن آموزش ها را از طریق مدرسه یاد می گرفتند. در شرایط فعلی این که مدارس بسته است این آموزش ها معطل مانده است و یادگیری ها آن ها برای دانش آموزان مشکل است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 388

به "بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید