بمب های بحث برانگیز استقلال در جابجایی

به گزارش آیان کتاب، در آخرین روز نقل وانتقالات زمستانی، امین قاسمی نژاد از استقلال جدا شد و به گل گهر پیوست. به این ترتیب او در نیم فصل دوم به مجموعه شاگردان استقلالی امیر قلعه نویی در سیرجان افزوده شده است. مرتضی تبریزی، فرشید باقری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، بهنام برزای و ... جمعی از آبی های مقیم سیرجان هستند که حالا قاسمی نژاد هم به آن ها پیوسته است. شاید ابتدای فصل زمانی که امین در یک انتقال پرهیاهو استقلالی شد، کمتر کسی تصور می کرد حضور او در این باشگاه فقط یک نیم فصل به طول بینجامد و قاسمی نژاد با کارنامه ای ناموفق سر از یک تیم دیگر دربیاورد. با این حال چنین اتفاقی رخ داد. به بهانه داستان قاسمی نژاد می توان سرنوشت چند بمب عمل نکرده استقلال در جابجایی را مرور کرد.

بمب های بحث برانگیز استقلال در جابجایی

شکارچی بدون شکار

در این سال ها یک بازیکن دیگر هم وجود داشت که استقلالی ها مبلغ گزافی خرج دریافت رضایتنامه اش کردند. او مرتضی تبریزی بود؛ مهاجم ذوب آهن که ابتدای لیگ هجدهم آبی پوش شد. استقلال بابت دریافت رضایتنامه او یک میلیارد و 800 میلیون تومان به ذوب آهن چک داد؛ چکی که مطابق معمول به موقع پاس نشد و مسئولان وقت باشگاه اصفهانی را به صرافت دریافت حکم جلب مدیرعامل استقلال انداخت! این همه انرژی صرف شد تا تبریزی به استقلال بیاید. نتیجه، اما چه بود؟ هیچ. این بازیکن طی دو فصل حضورش در استقلال، 34 بار برای این تیم به میدان رفت و در همه مسابقات فقط هفت گل زد که تعدادی از آن ها از روی نقطه پنالتی بود! تبریزی هم مثل امین قاسمی نژاد بعد از استقلال به عضویت گل گهر سیرجان عایدی.

ستاره همواره مصدوم

یکی از بازیکنانی که استقلال مدت ها برای جذبش انتظار کشید و هزینه هنگفتی هم پرداخت، داریوش شجاعیان بود. این تصور وجود داشت که هافبک شیرازی و تکنیکی توسعه فولاد تا سال ها خط میانی استقلال را بیمه خواهد نمود. به همین علت هم آبی ها پیش از شروع لیگ هفدهم نزدیک به دو میلیارد تومان (حدود 600 هزار دلار) خرج دریافت رضایتنامه او کردند. شجاعیان، اما خرید پیروزی برای استقلال نبود. او خیلی زیاد مصدوم شد و در معدود مقاطعی که می توانست به صورت مستمر برای آبی ها بازی کند هم توفیق چندانی در این تیم کسب نکرد. تنها یادگار بازیکنی که پیش از فصل جاری در فهرست مازاد فرهاد مجیدی نهاده شد، مصاحبه اعتراض آمیز او در این مورد بود که چرا باشگاه استقلال فقط یک پرس غذا به بازیکنانش می دهد!

برنده دربی نقل وانتقالات؟

پروژه حضور امین قاسمی نژاد در استقلال یک شل کن - سفت کن تمام عیار بود. فرهاد مجیدی زمستان قبلی او را می خواست، اما امین آزاد نشد. تابستان که قاسمی نژاد آزاد شد، دیگر مجیدی او را نمی خواست. به همین علت هم این بازیکن رضایتنامه در دست راهی باشگاه پرسپولیس شد تا شاید سرخ پوش گردد. اینجا بود که استقلالی ها تحریک شدند و دوباره باب مذاکره با او را باز کردند. امین 35 ساله آبی پوش شد، اما نیم فصلی کابوس وار را پشت سر گذاشت. او به ندرت به بازی گرفته شد و چندان هم پیروز نبود. تنها یک گل، ثمره حضور قاسمی نژاد در استقلال بود؛ بازیکنی که خودش می گوید به طور قرضی جدا شده، اما فرهاد مجیدی تلویحا آب پاکی را روی دستش ریخت و گفت از نظر او هر بازیکنی می رود، قطعی رفته است!

یاغی دوست نداشتنی

یکی از بدترین خرید های تاریخ استقلال از نظر فنی، اخلاقی و حرفه ای، جذب محمد حسین کنعانی زادگان در ابتدای لیگ شانزدهم بود. این بازیکن که سابقه عضویت در پرسپولیس را داشت، برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شد، از آنجا به تیم ملی رسید و به همین علت در بازگشت به پرسپولیس خواستار دریافت دستمزد بسیار بالاتر شد. قرمز ها او را نخواستند. وسط این دعوا، استقلال کنعانی را جذب کرد و قرارداد 50 میلیونی او را به 950 میلیون تومان افزایش داد. این مدافع میانی بلافاصله با مصدومیت روبرو شد و هیچ اثر مثبتی روی کار تیم نگذاشت. بعد هم به سرعت جدا شد و بار ها از حضور در استقلال ابراز پشیمانی کرد. او سپس به پرسپولیس برگشت و برای اثبات تعصبش، دست به درشت گویی علیه استقلال زد. این یک داستان تلخ تلخ بود.

بخت با بختیار یار نبود

برای سال های طولانی ستاره ای در لیگ وجود داشت که همه می دانستند استقلالی است و به همین علت هم آبی ها برای جذبش لحظه شماری می کردند. او بختیار رحمانی بود؛ هافبکی که در اوج جوانی با فولاد قهرمان لیگ برتر شد. در ابتدای لیگ شانزدهم بالاخره انتظار ها به سر رسید و رحمانی با نظر علیرضا منصوریان به استقلال پیوست. این خرید آن قدر برای آبی ها شعف انگیز بود که مهدی رحمتی ناپرهیزی کرد و یک تصویر از خودش و بختیار در فرودگاه روی صفحه شخصی اش گذاشت؛ آن چه شائبه دخالت کاپیتان وقت تیم در نقل وانتقالات استقلال را به وجود آورد. رحمانی، اما خیلی زود همه را ناامید کرد؛ آن قدر که در داربی رفت، روی نیمکت تیمش با یک شاخه گل کلنجار می رفت. او بین دو نیم فصل با اصرار شدید رضایتنامه گرفت و جدا شد.

چه بمب بد صدایی

بین خرید های پرسروصدا، اما ناپیروز استقلال می توان به نفراتی مثل آرش افشین، یعقوب کریمی و حتی همین رشید مظاهری که حضور خسران باری در جمع آبی پوشان داشت اشاره نمود. با این حال اجازه بدهید موضوع را با قصه گادوین منشا تمام کنیم؛ بازیکنی که بین دو نیم فصل لیگ هجدهم در فهرست مازاد برانکو نهاده شد و استقلال او را روی هوا زد. منشا یک نیم فصل حضور ناپیروز در جمع آبی ها داشت که تنها با یک گل زده برابر فولاد همراه شد. او حاشیه های بسیار زیادی خلق کرد که از آن جمله می توان به درگیری اش با یکی از طرفداران استقلال اشاره نمود. نهایتا هم پس از آن که فهمید در یک بازی فیکس نیست قهر کرد و فرهاد مجیدی، سرمربی موقت تیم، برای همواره او را کنار گذاشت.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 963

به "بمب های بحث برانگیز استقلال در جابجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب های بحث برانگیز استقلال در جابجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید