8 نکته از هفته اول لیگ بیستم؛ از گلایه اشتباه فکری تا ادبیات عجیب یک مربی

به گزارش آیان کتاب، هفته اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران درحالی برگزار گردید که هنوز استارت کار نخورده یکی از مسابقات به دلیل ناگفته لغو شد، با این حال هفت بازی برگزار گردیده حاوی نکات قابل توجهی بود.

8 نکته از هفته اول لیگ بیستم؛ از گلایه اشتباه فکری تا ادبیات عجیب یک مربی

به گزارش خبرنگاران، هفته اول لیگ برتر در روز های آدینه و شنبه 16 و 17 آبان با برگزاری هفت بازی برگزار گردید.

نکته اول: سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ لغو بازی در اولین هفته لیگ!

در همین ابتدای لیگ و با استارت آغاز رقابت ها سازمان لیگ بازی تیم های نفت آبادان و پیکان را لغو کرد تا آغاز کار با یک بی نظمی و شاید هم یک بی هماهنگی باشد.

سازمان لیگ دلیل لغو این بازی را در خبر رسمی خود عنوان نکرد، اما صحبت های ضد و نقیض در خصوص این بازی زیاد شنیده شد.

بعضی این لغو را شرایط حاد آبادان در بحث کرونا توصیف کردند و بعضی هم معتقد بودند باشگاه پیکان با نفوذ در فدراسیون فوتبال اعمال قدرت نموده تا به دلیل تغییر در کادرفنی این مسابقه به زمان دیگری موکول گردد.

در هر صورت وقتی از سوی سازمان لیگ در این زمینه ها شفاف سازی نگردد این مباحث در فضای مجازی و حتی رسانه های رسمی وجود دارد.

نکته دوم: سایپا 0 - 0 پرسپولیس؛ بازی نچسب سرخپوشان و مقاومت برای بازی در دستگردی

نکته گفتنی در خصوص ملاقات مدافع عنوان قهرمانی با نارنجی پوشان سبک بازی پرسپولیس بود. خود یحیی گل محمدی هم می داند این تیم با تیم فصل های گذشته در استخوان بندی دچار تغییرات اساسی است و البته که به نظر می رسد یحیی و مدیریت باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن کار راحتی ندارند.

منع ورود خارجی ها در فوتبال ایران از یک سو و کمبود بازیکن درجه یک از سوی دیگر کار سرخپوشان را سخت می نماید البته پرسپولیس با پیراهن های فصل گذشته خود به میدان رفت تا بی فکری مدیران گذشته این تیم در همین آغاز فصل نشان داده گردد.

در سوی دیگر میدان هم سایپا به نظر پوست اندازی نموده و نسبت به فصل گذشته پخته تر بازی می نماید. مقاومت نارنجی پوشان برای برگزاری بازی در استادیوم دستگردی هم در نوع خودش جالب بود. هر چند نور کم استادیوم و چمن بد کیفیت آن به ذوق می زد و شاید باید مسئولان استادیوم پاس قوامین فکری به حال این شرایط نمایند.

نکته سوم: ذوب آهن 2 - 2 فولاد؛ قضاوت بحث برانگیز و آغاز بیانیه نویسی

نکته حائز اهمیت در این بازی بحث داوری بود. قضاوت مهدی مرجانزاده با حرف و حدیث های زیادی همراه شد. پنالتی دقیقه آخری برای فولاد به آن شکل عجیبی که گرفته شد داد ذوبی ها را در آورد و در نهایت بازی به تساوی کشیده شد. در همین ابتدای لیگ قضاوت این بازی سبب نگارش اولین بیانیه ها در فصل جدید بود. ابتدا باشگاه ذوب آهن موضع گیری شدیدی نسبت به داوری انجام داد و سپس فولادی ها بیکار ننشسته و جواب محکمتری به حریف اصفهانی دادند.

نکته چهارم: آلومینیوم اراک 0 - 3 نساجی مازندران؛ اولین واکنش اینستاگرامی بعد از باخت

این مسابقه نشان داد همچنان ورود تیم های لیگ یکی به لیگ برتر بدون پشتوانه حرفه ای سازی جز اسباب زحمت و حاشیه چیزی ندارد. صرف نظر از اینکه نساجی با مربی تازه کارش توانست اولین دشت خود را کسب کند، باید به مسائل حاشیه ای که در تیم اراکی اتفاق افتاده به عنوان نکته مهم این بازی اشاره نمود.

اولین واکنش یک سرمربی به شکست و مسائل درون تیمی در این بازی رخ داد. بلافاصله بعد از سرانجام این بازی رسول خطیبی با یک استوری نشان داد چقدر درون این باشگاه مسائل وجود دارد.

خطیبی گفت با این شرایط نمی تواند کار کند و سوالی که پیش می آید این است که چرا تیمی که سال گذشته با قدرت توانست به لیگ برتر صعود کند این همه مسائل مدیریتی و اختلاف نظر ها را خیلی زودتر حل ننموده است؟

نکته پنجم: تراکتور 0 - 0 نفت مسجدسلیمان؛ نیمکت خالی نفت مسجد سلیمان و وعده علیمنصور

شاگردان منصوریان در اولین بازی خانگی نتوانستند از پس نفت مسجد سلیمان که باید آن ها را جزو دیرترین تیم هایی که خود را برای آغاز لیگ برتر آماده کردند دانست، برنیامد و به یک امتیاز قناعت کردند.

منصوریان در همین ابتدای امر و قبل از اینکه طرفداران پرشور تراکتور واکنشی نشان دهند به آن ها گفت نگران نباشند و روز های خوب در راه است.

در نیمکت مقابل، اما شاهد اتفاق عجیبی بودیم. مجتبی حسینی به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود و گویی در این تیم از دستیار هم خبری نیست. این تیم یکی از خلوت ترین نیمکت های لیگ فزونی ها را داشت.

نکته ششم: شهر خودرو 3 - 0 ماشین سازی تبریز گام 3 امتیازی رحمتی و واکنش تند جوانترین مربی لیگ به ایفمارک!

مهدی رحمتی در اولین بازی قدم سرمربیگری خود توانست گام محکمی بردارد، اما صحبت های وحید بیاتلو به عنوان جوان ترین مربی لیگ نشان داد او تا چه اندازه می تواند خام و بی تجربه باشد.

بیانیه خود باشگاه ماشین سازی در خصوص دلیل خروج نام دو بازیکن این تیم از فهرست برای این مسابقه گویای این هست که چه دلایلی برای این کار بوده و جای تعجب است که باشگاه ماشین سازی چرا قبل از آغاز مسابقه سرمربی تیم خود را توجیه ننموده اند تا در اولین نشست خود بعد از بازی به زمین و زمان گیر ندهد و از هم بدتر در اقدامی نخ نما شده همه مسائل خود را سر رئیس ایفمارک که دست بر قضا یک خانم هم هست خالی نکند.

در هر صورت صحبت های تند بیاتلو علیه زهره هراتیان یک پوئن منفی به شمار می رود که نمی توان به این زودی از اذهان پاک کرد حتی با یک ارائه بیانیه ای که به شدت بوی تطهیر کردن فضا را دارد.

نکته هفتم: گل گهرسیرجان 3 - 1 سپاهان؛ بازی انتقامی ژنرال و اولین شوک به محرم

جدایی معنادار امیر قلعه نویی از سپاهان در فصل گذشته و همه اتفاق های حاشیه ای که او در طول فصل قبل در اصفهان داشت باعث شده بود تا اولین بازی گل گهر با راهنمایی او مقابل شاگردان محرم نویدکیا توجهات را به خودش جلب کند و قلعه نویی در روزی که به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود توانست با یک برد قاطعانه انتقام شیرینی از آن همه اتفاقات بد بگیرد، اما در سوی دیگر میدان محرم نویدکیا که برای اولین بار در لیگ برتر در قامت سرمربی روی نیمکت سپاهان قرار گرفته بود متوجه شد که برای داشتن تیمی مقتدر خیلی کار دارد و شاید علیرضا مرزبان که در روز بازی به اردوی این تیم اضافه شد بتواند در هفته های آینده یاری حال محرم و راه سختی که در پیش دارد، باشد.

نکته هشتم: استقلال 2 - 0 مس رفسنجان؛ 3 امتیاز با پنجره و دست های بسته

استقلال بالاخره بعد از چند سال ناکامی در آغاز لیگ سال جاری کارش را با 3 امتیاز آغاز کرد. تیمی که به دلیل مسائل مختلف اقتصادی و مدیریتی دیرهنگام پول شفر سرمربی اسبق خود را پرداخت کرد تا در نهایت کار به شنبه بکشد و فیفا هم در تعطیلی باشد تا نتواند تاییده باز شدن پنجره جابجایی خود را کسب کند و در نهایت محمود فکری نتوانست از خرید های جدید تیمش در اولین بازی استفاده کند.

فکری البته بابت این موضوع به شفر گلایه کرد که همکاری ننموده است، اما او نگفت که مدیریت باشگاه استقلال اگر به جای این همه مسائل حاشیه ای که بیشتر آن ها خودساخته است زودتر اقدام به پرداخت پول مربی آلمانی می کرد او دچار این معضل نمی شد.

در اردوگاه آبی مسائل و اتفاقات زیاد است. یکی از نکات قابل توجه دیگر آبی پوشان پیراهن های عجیب این تیم بود.

باشگاهی که درگیر مسائل حاشیه ای هست معین است که برای پیراهن های اول فصل خود فکری ننموده و باید با آن لباس های بدون اسم وارد مسابقه شوند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 250

به "8 نکته از هفته اول لیگ بیستم؛ از گلایه اشتباه فکری تا ادبیات عجیب یک مربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته از هفته اول لیگ بیستم؛ از گلایه اشتباه فکری تا ادبیات عجیب یک مربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید