تحلیف در پادگان واشنگتن

به گزارش آیان کتاب، در آستانه ورود جو بایدن به کاخ سفید و آغاز به کار به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، تدابیری امنیتی سختگیرانه ای در واشنگتن اعمال شده است.

تحلیف در پادگان واشنگتن

بیش از 25 هزار نیروی گارد ملی از ترس خشونت های بیشتر در واشنگتن مستقر شده اند، با استقرار بیشتر از سه برابر نیرویی که هم اکنون به طور کل در عراق، افغانستان، سومالی و سوریه مستقر است واشنگتن شبیه یک منطقه جنگی است.

تمامی خیابان ها بسته شده، بلوک های سیمانی و کانتینرهای عظیم ورودی های منطقه مرکزی شهر را بسته اند. نیروهای امنیتی می گویند اطلاعاتی دارند که نشان می دهد نهادهای داخلی قرار است هدف تروریست های راست گرا قرار بگیرند.

با بسته شدن واشنگتن به نظر نمی رسد جمعیتی برای مراسم تحلیف رئیس جمهور حاضر گردد پاندمی بهانه بسیار خوبی برای خالی نگه داشتن محل مراسم است.

نشنال مال که در روزهای تحلیف دیگر رئیس جمهوران آمریکا مملو از جمعیت بوده امروز همچون منطقه سبز بغداد بسته شده و قرق است. در عوض 200 هزار پرچم به نشانه کسانی که نمی توانند در مراسم شرکت نمایند کاشته شده است.

بایدن قرار است درباره امید به اتحاد مجدد کشورش در تحلیفش سخن بگوید، درباره هدفی مشترک و اینکه او رئیس جمهور همه آمریکایی هاست و نه فقط کسانی که به او رای داده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 415

به "تحلیف در پادگان واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیف در پادگان واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید