تغییر قوانین شرکت های چینی برای دسترسی حسابرسان آمریکایی

به گزارش آیان کتاب، چین برنامه های خود را برای بازنگری در قوانین رازداری در خصوص لیست های خارج از کشور تایید کرد که می تواند به جلوگیری از حذف شرکت های چینی از لیست ایالات متحده یاری کند.

تغییر قوانین شرکت های چینی برای دسترسی حسابرسان آمریکایی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوز، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) برنامه های خود را با انتشار در وب سایت خود تایید کرد.

این کمیسیون گفت: قوانین اولیه آن که در سال 2009 وضع شده بود در حال حاضر قدیمی شده است. طبق گزارش های رسانه های مختلف، پیش نویس قوانین تا 17 آوریل در دست آنالیز عمومی است.

بعلاوه اعلام کرد: پس از بیش از یک دهه، این سند با تغییر منظره قانونی و نهادی، بازار در حال تحول و شیوه های نظارتی مطابقت ندارد.

این تایید پس از آن صورت گرفت که بلومبرگ روز آدینه گزارش کرد که مقامات چینی در حال برنامه ریزی برای دسترسی کامل حسابرسان آمریکایی به گزارش های حسابرسی شرکت ها در اواسط امسال هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تهدید نموده است، شرکت هایی را که به تنظیم نماینده های ایالات متحده اجازه نمی دهند حسابرسی شرکت خود را برای سه سال متوالی آنالیز نمایند، از لیست حذف خواهد نمود، قانونی که در اواخر سال 2020 اجرایی شد.

این آژانس ماه گذشته نام پنج شرکت از چین را معرفی کرد که ممکن است از لیست خارج شوند.

اوایل این هفته، بایدو (BIDU) به این لیست اضافه شد که احتمالا می توان آن را تحت قانون نگهداری شرکت های خارجی حسابداری یا HFCAA از لیست خارج کرد.

بایدو در پاسخ گفت: به طور فعال در حال آنالیز راه چاره های ممکن است.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیرا برآورد ها درباره یک قرارداد قریب الوقوع احتمالی برای شرکت های چینی برای اجتناب از خروج از لیست ایالات متحده را بیان کرد و گفت که گفت وگوها متفکرانه، محترمانه وسازنده بوده است اما نمی داند که مذاکرات به چه چیزی منجر خواهد شد.

در 24 مارس، هیئت نظارت بر حسابداری شرکت های دولتی به جستجوگر آلفا گفت که معین نیست مقامات چینی با اجازه آنالیز کامل اسناد حسابرسی شرکت ها به وسیله بازرسان آمریکایی موافقت نمایند یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 999

به "تغییر قوانین شرکت های چینی برای دسترسی حسابرسان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر قوانین شرکت های چینی برای دسترسی حسابرسان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید