تکنولوژی، چتر نجات بازار املاک

به گزارش آیان کتاب، از گذشته بسیاری از کارشناسان و حتی مردم مشاورین املاک را عامل مهمی برای نوسانات قیمت مسکن می­دانستند و پس از افزایش قیمتها، انتقاد از این صنف بیشتر می شد. این در حالی است که بازار مسکن یک بخش کلان مالی است که متأثر از عرضه و تقاضا، شرایط کلی اقتصاد کشور و حتی مباحث سیاسی کشور قیمت­هایش تغییر می­کند. اما مشاورین املاک می­توانند در ایجاد رونق در این بخش تأثیرگذار باشند که چگونگی آن را با هم مرور می­کنیم.

تکنولوژی، چتر نجات بازار املاک

مشاورین املاک در نوک پیکان بازار مسکن

فراوری تا مصرف همه کالاها فرایندهای مختلفی دارند که در نهایت با توزیع مناسب و نحوه رسیدن به مصرف­نماینده تمام می گردد. در بازار مسکن نیز به همین صورت مشاورین املاک هستند که باید به درستی خانه ها را عرضه نمایند. در مورد افزایش یا کاهش قیمت­ها نیز نمی توان گفت این صنف هیچ نقشی ندارند. چراکه با توجه و پرداختن بیشتر به معایب یک ملک، می­توان قیمت آن را مقداری کم یا زیاد کرد.

اما با شفافیت و کاهش زمان به روز شدن بسترهای ارائه آمار و اطلاعات، فروش سوداگرانه ملک بیش از نرخ منطقه بسیار کاهش یافته و دیگر سوداگری تعدادی کمی از فعالان این بخش، نمی تواند عامل گران شدن قیمت خانه یک منطقه باشد. از طرفی خوشبختانه آگاهی مشاورین املاک نسبت به مزیت مقرون به صرفه بودن خانه افزایش یافته و همه می­دانند هرچه تعداد معاملات بیشتر گردد، گردش اقتصادی و در نهایت رونق در کسب­وکار اصناف مرتبط با بخش مسکن ایجاد می­گردد.

در سمت دیگر ماجرا باید به نقش مشاورین املاک و حتی تکنولوژی­های نوین در کاهش قیمت مسکن نیز پرداخته گردد. چراکه هر چه اهالی این صنف تخصص و تعهد بیشتری در انجام معاملات داشته باشند، سرعت و کیفیت معاملات افزایش یافته و هر دو سمت خریدار و فروشنده با قیمت متعادلی معاملات ملکی خود را انجام می­دهند.

گفتنی است سامانه­ های هوشمند ملکی در ابتدا باهدف سهولت در انجام معاملات و گسترده کردن اطلاع ­رسانی فایل­های ملکی ایجاد شدند. اما با توسعه هوش مصنوعی و افزایش ابزارهایی که دیتاها خوراک تغذیه آنها است، در تمام فرایند معرفی و انجام معاملات ملکی پیشرفت چشمگیری داشتند. به­ طوری که این روزها تمام احتیاجهای بازار املاک کشور به وسیله سامانه­های تخصصی برطرف می­گردد.

این امر برای تمام مردم مزایایی داشته است. هم متقاضیان خرید آپارتمان و هم کسانی که در جستجوی واحدهای ملکی هستند، با استفاده از ابزارهای متنوع جستجو فرایند پیداکردن و معرفی خانه را انجام می­دهند و به وسیله یک مشاور املاک واسط به انجام معاملات خود می­پردازند. گفتنی است سامانه­ای دانش بنیان به نام کیلید با استفاده از هوش مصنوعی و دریافت اطلاعات از معاملاتی که در حال روی دادن است، ابزارهایی ایجاد نموده تا معاملات ملکی با بیشترین سرعت و کیفیت صورت بگیرد.

وقتی نرخ اجاره آپارتمان در سعادت­آباد به خرید آپارتمان در بلوار فردوس یک دهه پیش می رسد؛

اما به جرئت می­توان گفت یکی از مهم­ترین دستاوردهای سامانه­های دانش­بنیان همانند کیلید ایجاد شفافیت در معاملات ملکی است. چرا که استفاده از ابزارهای مختلف تأمین اقتصادی در بازار مسکن که احتیاج امروز بازار مسکن کشور ما است، فقط با وجود بازاری شفاف و البته باثبات ایجاد می­گردد. چراکه تا معاملات ملکی به ارزش واقعی و نوسان قیمتی تعیین انجام نگردد، نه لیزینگ، نه تسهیلات ، نه روش­های دیگر تأمین اقتصادی نمی­تواند مبلغ مازاد بر ارزش ملک را پوشش دهد. از طرفی در این بازه زمانی که نرخ اجاره آپارتمان در سعادت­آباد به قیمت خرید آپارتمان در بلوار فردوس یک دهه پیش می­رسد، کاهش یا افزایش 1 درصدی قیمت­ها هم مبلغ قابل توجهی به شمار می رود.

به طور مثال هنگامی که لیزینگ و تسهیلات هدفمند واگذار شوند و متناسب با قیمت منطقه واریزی صورت گیرد، متقاضی خرید آپارتمان در بلوار فردوس برای حفظ منافع خودش هم که شده به پرداخت مبلغی خارج از قرارداد رضایت نمی­دهد. از طرفی نمی­توان در بازار بی­ثباتی که شفافیت معاملات نیز در آن وجود نداشته باشد برنامه­ریزی و سیاستگذاری انجام داد.

سامانه ای برای تمام کارهای ملکی که به یاری بازار مسکن کشور آمد؛

اما خوشبختانه می­توان گفت بازار املاک کشور با یاری سامانه­های ملکی در جهت شفافیت حداکثری قرار گرفته است. این امر با یاری متولیان تصمیم­گیر در این بخش همانند مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان­های مربوطه سریع­تر به بالاترین سطح خواهد رسید و پس از آن می­توان به ایجاد ابزارهای قدرتمندی در اوراق رهنی، اوراق مشارکت درساخت و در کل افزایش فعالیت­های مسکنی در بازار سرمایه امیدوار بود.

گفتنی است تمام این مباحث با شفافیت و اطلاعات کامل و بروز می تواند دست­یافتنی باشد. بعلاوه بستری که بتواند ارزش روز قیمت املاک را برآورد نموده و به صورت لحظه ای اطلاع دهد نیز واجب است. چراکه تا این عوامل نباشد، ابزارها و روش­ها فوق کارایی خود را از دست می­دهند. خوشبختانه دراین خصوص مجموعه­ای دانش­بنیان به نام کیلید وارد بازار شده و مدت­هاست این مشکل را حل نموده است. به­طوری که با استفاده از هوش مصنوعی، ابزارهای مختلفی ایجاد نموده تا علاوه بر تسهیل در انجام معاملات ملکی، شفافیت و افزایش اطلاعات ملکی نیز به این بخش اضافه گردد.

به روز بودن اطلاعات، کیلید افزایش آگاهی ملکی؛

در این راستا خبر خوشایند این است که سامانه کیلید، فعالیت­های فوق را در بخش­هایی همانند اطلاعات بازار مسکن، تخمین قیمت ملک به صورت لحظه­ای و کیلید مگ ارائه می­دهد. از سوی دیگر ایجاد فضایی شفاف در معاملات ملکی توانسته مسائل متعدد وجود سوداگران را برطرف کند. بعلاوه مشاورین املاک نیز با استفاده از ابزارهای مختلف کیلید، سبکی نوین و پرکاربرد را در انجام فعالیت­های خود تجربه می­نمایند که در نهایت تمام این مباحث به توسعه بخش عرضه املاک در کشور منجر شده است.

به این صورت علاوه بر ابزارهای مختلف جستجو که مردم و مشاورین املاک را به انجام معامله ملکی هوشمند و راحت مجهز نموده، کیلید پروKiliDpro تمام فعالیت­های مشاورین را ساماندهی نموده و برنامه­ریزی را برای آنها راحت نموده است تا در نهایت بتوانند فعالیت­های خود را بیشتر و تاثیرگذارتر نمایند.

هوش مصنوعی، شتاب­دهنده پیشرفت فعالیت مشاورین املاک

گفتنی است تمام فعالیت­های کیلید با استفاده از هوش مصنوعی صورت گرفته و از دقت و سرعت بسیاری برخوردار است. به این صورت متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در سعادت­آباد، می توانند تمام جزئیات مدنظر خود را در کیلید انتخاب نموده و هوش مصنوعی را برای جستجو در میان انبوهی از فایل­های متناسب با آن احتیاجها به کار بگیرند.

اما هوش مصنوعی فقط در این بخش به کار گرفته نشده و بخش اطلاعات بازار مسکن نیز با استفاده از این تکنولوژی تمام اطلاعات را از منابع معتبری همانند سامانه سابا جمع­آوری نموده و پس از پردازش به صورت نمودار منتشر می­کند. به این صورت متقاضی خرید آپارتمان در فرمانیه می­تواند تمام نوسانات قیمت مسکن در این منطقه را از 8 سال گذشته تا به امروز به صورت نمودار مشاهده کند. مدنظر داشته باشید تمام فعالیت کیلید به رونق معاملات و افزایش آگاهی ملکی منجر می­گردد که همه اینها بازار مسکن را پویا و خرید خانه را راحت­تر می­کند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 866

به "تکنولوژی، چتر نجات بازار املاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی، چتر نجات بازار املاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید