خبرنگاران اعتراض نمایندگان آمریکا به حضور گارد ملی در اطراف کنگره با هزینه سنگین

به گزارش آیان کتاب، تهران- خبرنگاران- با ادامه حضور نیروهای گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره و برآورد هزینه 521 میلیون دلاری این حضور، نمایندگان و سناتورهای آمریکا از پنتاگون خواستند تا دلیل قانع کننده ای برای چنین لشکرکشی پرهزینه ارائه دهد.

خبرنگاران اعتراض نمایندگان آمریکا به حضور گارد ملی در اطراف کنگره با هزینه سنگین

به گزارش خبرنگاران از نشریه هیل، دفتر گارد ملی آمریکا روز شنبه گفت، تمدید حضور نیروهای این مرکز در اطراف ساختمان کنگره تا اواسط ماه مه (خرداد) حدود 521 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

با اعلام این هزینه، قانون گذاران هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا خواهان پاسخ گویی به چرایی ادامه چنین اقدام امنیتی شدند.

در همین رابطه سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنا خواهان دریافت پاسخ قانع نماینده در خصوص چنین لشکرکشی پرهزینه شدند که سناتورها آن را متناسب با اطلاعات موجود توصیف نکردند.

سناتورها در نامه ای به یوگاناندا پیتمن رییس پلیس پایتخت ایالات متحده نوشتند: نیروهای گارد ملی ما که با افتخار بسیار خدمت می نمایند، مأمور اجرای قانون نیستند و ما به نظامی گری مداوم امنیت پیچیده کنگره پایبند نخواهیم بود.

رهبران کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه گفتند که آنها از ادامه حضور شدید نظامی ها در اطراف ساختمان کنگره بسیار ناراحت شده و خواهان عقب نشینی آن ها هستند.

نگرانی و اعتراض نمایندگان آمریکا در حالی مطرح می گردد که پنتاگون به تازگی با درخواست پلیس کنگره مبنی بر تمدید حضور نیروهای گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره موافقت نموده است.

با موافقت پنتاگون بیش از 2هزار و 300 نیروی گارد ملی تا ماه مه (خرداد) در اطراف ساختمان کنگره حضور خواهند داشت.

در 17 دی ماه درست در روز شمارش و تایید آرای الکترال کالج جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در نشست مشترک کنگره، دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین این کشور با تحریک طرفداران خود منجر شد تا صدها نفر یکباره به نشست کنگره حمله ور شوند و با حضور در این نشست موجب توقف شمارش آرای الکترال بایدن گردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 474

به "خبرنگاران اعتراض نمایندگان آمریکا به حضور گارد ملی در اطراف کنگره با هزینه سنگین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض نمایندگان آمریکا به حضور گارد ملی در اطراف کنگره با هزینه سنگین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید