زمین؛ مشکل حل نشدنی فوتبال ایران

به گزارش آیان کتاب، در شرایطی که کشور قطر در نزدیکی کشورمان از پنجمین استادیوم خود برای میزبانی جام جهانی رونمایی نموده است، لیگ برتر ایران با مشکل استادیوم روزگار می گذراند.

زمین؛ مشکل حل نشدنی فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، زیرساخت و امکانات، حلقه گمشده فوتبال کشور در سالیان گذشته بوده است و تیم های ایرانی، همواره با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می نمایند. حتی استقلال که پُرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات آسیایی به شمار می رود، هر روز در یک زمین تمرین می نماید و آبی پوشان چندین سال است که با این مشکل روبرو هستند.

مسائل در تأمین استادیوم با شروع لیگ بیست ویکم ادامه دارد و چهار تیم (معادل یک چهارم تیم ها) از این بابت با مشکل روبه رو بوده اند. با صعود فجر سپاسی شیراز و طرفدار تهران، این دو باشگاه مشکل استادیوم را در لیگ برتر دوچندان کردند. مدیرعامل باشگاه فجر در فاصله 10 روز تا شروع مسابقات، زمین استادیوم حافظیه شیراز را به زمین چوگان تشبیه کرد و از سرهم بندی این استادیوم سخن گفت. فلاح خاطرنشان کرد که به علت کمبود فضا، رختکن های استادیوم حافظیه شرایط مناسبی برای میزبانی از تیم ها ندارند.

طرفدار هم هنوز استادیوم خود را معین ننموده است. مدیران این باشگاه که لیگ دسته اول را در استادیوم غدیر تهران سپری کردند، در پی برگزاری ملاقاتهای خود در استادیوم پاس قوامین هستند که این موضوع نیز هنوز قطعی نشده است. استادیوم شهدای شهر قدس، دیگر گزینه روی میز طرفدار برای میزبانی از رقباست که قیمت معقول تری هم دارد.

نساجی مازندران هم در سال های اخیر با این مشکل روبرو بود. پس از زیر کِشت رفتن زمین استادیوم شهید وطنی، سرخپوشان مازندران به استادیوم شهدای ساری نقل مکان کردند که این زمین هم شرایط مناسبی ندارد. ساکت الهامی هم بارها به این موضوع اعتراض نموده است. آماده سازی استادیوم شهدای مس رفسنجان که چمن مصنوعی داشت، به هفته های ابتدایی فصل نرسید و تا نیم فصل هم ادامه دارد. نارنجی پوشان در استادیوم شهید زینلی سرچشمه از رقبای خود میزبانی می نمایند.

بغرنج ترین شرایط را در این میان، نفت مسجدسلیمان دارد. در شرایطی که مسابقات بیش از 80 روز تعطیل بود، نفتی ها هیچ گونه اقدامی درباره بازسازی استادیوم شهید بهنام محمدی نکردند و این اقدام را در فاصله چهار روز تا ملاقات با سپاهان استارت زدند! این در حالی است که موش و عقرب هم در خوابگاه اعضای تیم نفت مسجدسلیمان یافت می گردد و به نظر می رسد مدیران این باشگاه، تصمیمی برای حل این معضل همیشگی ندارند.

در این شرایط سازمان لیگ برای نزدیک تر شدن لیگ برتر به شرایط حرفه ای، باید اقدامی موثر در قبال باشگاه هایی داشته باشد که به ساده ترین مسئله فوتبال یعنی زمین بازی هم توجه ندارند. باشگاه هایی که هر سال با این معضلات روبه رو هستند و انگار قصدی برای رفع کردن ایرادات زیرساختی خود ندارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 802

به "زمین؛ مشکل حل نشدنی فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین؛ مشکل حل نشدنی فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید