فولاد در پی تشکیل تیم فوتبال زنان!

به گزارش آیان کتاب، درحالی که حدود یک سال است، کنفدراسیون فوتبال آسیا از اهمیت تیم داری باشگاه ها در بخش زنان خبر داده است، حالا به نظر می رسد باشگاه های بزرگ فوتبال ایران در پی ورود به بخش زنان هستند.

فولاد در پی تشکیل تیم فوتبال زنان!

ماجرا از این قرار است که سال گذشته AFC، تیم داری در بخش زنان را یکی از عوامل دریافت مجوز حرفه ای به وسیله باشگاه ها عنوان نمود و از همان زمان، صحبت های ضد و نقیضی در مورد ورود باشگاه ها به این بخش شنیده میشد. اگرچه کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال گذشته این موضوع را جزو ارکان اصلی برای اخذ مجوز حرفه ای قرار نداده بود اما بر اساس رویکرد سال های گذشته AFC، هر زمان پیشنهادی به وسیله این نهاد به باشگاه ها ارائه می گردد، ظرف یک یا دو سال بعد، این پیشنهاد به الزام تبدیل خواهد شد.

باشگاه های ایرانی هم با شناختی که نسبت به کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند، در پی ورود به این بخش هستند تا در سال های آینده، این موضوع سبب عدم دریافت مجوز حرفه ای نگردد و به نوعی آن ها را با چالش های بزرگ تری روبرو نکند. اگرچه که در سال های اخیر، اقبال و توجه مردم و رسانه ها به فوتبال و فوتسال زنان بسیار بیشتر از گذشته شده است و فوتبال زنان ایران هم موفقیت های چشمگیری را ظرف همین مدت کوتاه به دست آورده است.

اما در روزهای گذشته، خبرهایی در مورد اقدام باشگاه فولاد برای خریداری یک تیم لیگ فزونی در حوزه زنان به گوش می رسید که بعد از آنالیز های خبرنگار ورزش سه این موضوع از سمت باشگاه خوزستانی تکذیب نشد و آن ها اعلام کردند که در پی آنالیز شرایط باشگاه و کارخانه فولاد هستند که در صورت امکان به حوزه زنان ورود نمایند.

بدون شک حضور تیم های ریشه دار و بزرگی چون فولاد در بخش زنان می تواند به رشد فوتبال زنان ایران یاری شایانی کند. ضمن اینکه در حال حاضر خوزستان هیچ نماینده ای در فوتبال زنان ندارد و فولاد می تواند در این راستا پیش قدم باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1191

به "فولاد در پی تشکیل تیم فوتبال زنان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولاد در پی تشکیل تیم فوتبال زنان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید