ویزای کانادا: سیاست تازه کانادا در ارائه اجازه کار پس از تحصیل

به گزارش آیان کتاب، شانس نو دانشجویان بین المللی برای دریافت اجازه کار پس از تحصیل در کانادا

دولت کانادا در تاریخ 8 ژانویه سیاست نوی را معرفی کرد که به دانشجویان بین المللی سابق که اجازه کار پس از تحصیل یا PGWP آن ها منقضی شده، اجازه می دهد تا برای اجازه کار باز یا Open work permit درخواست دهند.

ویزای کانادا: سیاست تازه کانادا در ارائه اجازه کار پس از تحصیل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

هدف از این سیاست ارائه فرصت های بیشتر به دارندگان PGWP است تا زمان بیشتری را برای کسب تجربه کاری داشته باشند تا در نتیجه برای درخواست اقامت دائم کانادا واجد شرایط شوند. دولت کانادا این سیاست را برای یاری به دارندگان PGWP که به علت شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده یا ساعات کاری خود را کم نموده اند، معرفی نموده است. پژوهش های دولت کانادا نشان می دهد که دانشجویان بین الملی سابق به سرعت می توانند جذب بازار کار کانادا شوند و به علت تحصیل و سابقه کار کانادایی اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

مجوزهای کار باز نو برای مدت 18 ماه معتبر هستند و بدین ترتیب دانشجویان بین المللی می توانند در کانادا بمانند و به جستجوی کار ادامه دهند. برخلاف مجوزهای کار بسته که نیروی کار خارجی را به ارتباط تنها با یک کارفرما در کانادا ملزم می نماید، مجوزهای کار باز به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی که خودشان انتخاب کردند، کار نمایند.

برای درخواست مجوز کار باز تحت سیاست نو، باید دارای معیارهای زیر باشید:

  • PGWP شما باید در تاریخ 30 ژانویه یا بعد از آن منقضی شده باشد، یا اینکه از تاریخ درخواست، 4 ماه یا کمتر، از انقضای آن گذشته باشد.
  • باید در کانادا باشید.
  • باید شرایط اقامت موقت معتبر داشته باشید یا برای بازیابی شرایط خود اقدام کنید.

فرایند درخواست از تاریخ 27 ژانویه تا 27 جولای باز خواهد بود. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تخمین زده است که 52،000 فارغ التحصیلی که PGWP آن ها منقضی شده و یا در حال منقضی شدن است، می توانند از این سیاست عمومی بهره مند شوند.

بر طبق داده های اداره مهاجرت و شهروندی، حدود نیمی از 61،000 دارنده PGWP که مجوز کاری آن ها بین ژانویه و دسامبر 2020 منقضی شده است، از قبل اقامت دائم کانادا را دریافت نموده اند یا درخواست اقامت آن ها در حال رسیدگی است.

دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در دروه آموزش عالی در کانادا به خاتمه می رسانند، می توانند برای اجازه کار پس از تحصیل یا PGWP درخواست دهند که به آن ها این امکان را می دهد تا بعد از اتمام تحصیلات، حداکثر به مدت 3 سال در کانادا تجربه کاری کسب نمایند.

دولت کانادا PGWP را به اسم بخشی از کوشش های خود برای جذب دانشجویان بین المللی و حفظ آن ها به اسم نیروهای کار ماهر، ارائه می دهد. دارندگان PGWP می توانند از تجربه تحصیل و کاری خود در کانادا برای درخواست مهاجرت استفاده نمایند.

از آنجاییکه نظرسنجی ها نشان می دهد حدود 60 درصد می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند، PGWP در بین دانشجویان بین المللی سابق بسیار پرطرفدار است. آن ها اغلب برای اینکه برای راستا مهاجرتی نیروی کار ماهر واجد شرایط شوند، به کسب تجربه کار کانادایی احتیاج دارند. PGWP این امکان را به آن ها می دهد تا این تجربه را به دست آورند و سپس درخواست خود را به اسم نیروی کار ماهر به برنامه هایی مانند اکسپرس انتری، Quebec Experience Program، برنامه های مهاجرت استانی یا PNP و راستاهای دیگری که به متقاضیان دارای تجربه کار کانادایی ارائه می گردد، ارسال نمایند.

کانادا تشخیص داده است که ضعیف شدن بازار کار به علت شیوع ویروس کرونا، دانشجویان فارغ التحصیل در سال های 2019 و 2020 را در معرض آسیب قرار داده است. تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان بین المللی کار خود را رها نموده اند. در نتیجه کسب پیش احتیاج تجربه کار کانادایی به وسیله PGWP برای آن ها سخت شده است.

IRCC در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: این سیاست نو به فارغ التحصیلان یاری می نماید تا احتیاجمندی های مبرم را در حوزه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، تکنولوژی و … پوشش دهند.

همزمان که با موج دوم همه گیری روبرو هستیم و برای بهبود شرایط خود راستای را ترسیم می کنیم، جذب مهاجران ماهر هم بخش مهمی از برنامه ما را تشکیل می دهد.

دانشجویان بین المللی حین تحصیل در کانادا به اقتصاد محلی یاری می نمایند و مجموعه بزرگی از افراد تحصیل نموده را ایجاد می نمایند که می توانند به ساکنان دائم تبدیل شده و در تأمین نیروی کار سهیم شوند.

مطالعه آماری اخیر کانادا نشان می دهد که تقریباً یک سوم دانشجویان بین المللی که مدک کارشناسی خود را در کانادا دریافت می نمایند، و حدود نیمی از دانشجویان بین المللی که با مدرک کارشناسی ارشد در کانادا فارغ التحصیل شده اند، 10 سال بعد از دریافت اولین مجوز تحصیلی، اقامت دائم کانادا را دریافت می نمایند.

سازمان مهاجرتی و تحصیلی خبرنگاران در ونکوور کانادا تا کنون راهگشای ورود هزاران مهاجر و دانشجو خارجی به کانادا بوده است. شما هم اگر قصد مهاجرت و یا تحصیل در کانادا را دارید همیشه باتجربه ترین و بهترین ها را انتخاب کنید.

  • ارزیابی رایگان برای مهاجرت به کانادا
  • ارزیابی رایگان برای تحصیل در کانادا
  • رزرو وقت مشاوره رایگان با کانادا
  • تماس با ما
منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 701

به "ویزای کانادا: سیاست تازه کانادا در ارائه اجازه کار پس از تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: سیاست تازه کانادا در ارائه اجازه کار پس از تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید