شناسایی یک ابرمیکروب خطرناک در جوجه تیغی اروپایی (تور اروپا ارزان)

به گزارش آیان کتاب، دانشمندان یک سویه قابل انتقال از ابرمیکروب MRSA که از انواع مقاوم به آنتی بیوتیک است را در جوجه تیغی های اروپایی کشف کردند.

شناسایی یک ابرمیکروب خطرناک در جوجه تیغی اروپایی (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دانشمندان برای نخستین بار، یک سویه قابل انتقال از ابرمیکروب MRSA که از انواع مقاوم به آنتی بیوتیک است و در حال حاضر بیمارستان های شمال اروپا را درگیر است، در جوجه تیغی های اروپایی کشف کردند.

این ابرمیکروب های مقاوم به متی سیلین (MRSA) باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک هستند که درمان کمی برای آن ها وجود دارد و یا کاملاً غیرقابل درمان هستند.

به گزارش earth؛ جوجه تیغی های اروپایی، یک گونه معمولی وحشی هستند که در منطقه ها شهری زندگی می نمایند. آنالیز ها در دانمارک و سوئد نشان می دهد که تا 60 درصد جوجه تیغی ها حامل نوعی MRSA به نام mecC-MRSA هستند که باعث ایجاد عفونت MRSA در انسان می گردد. یافته ها حاکی از سرریز باکتری ها و ژن های مقاوم به ضد میکروب ها به حیات وحش شهری است.

برای پی بردن به این موضوع، محققان نمونه هایی را از 115 جوجه تیغی مرده در فنلاند بین سال های 2020 تا 2021 آزمایش کردند. تیم تحقیقاتی دریافتند که 10 درصد از جوجه تیغی ها حداقل یک سویه باکتریایی تولیدنماینده MRSA و حداقل یک سویه تولیدنماینده ESBL دارند و تنها سه جوجه تیغی حامل نوع MRSA به نام mecC-MRSA بودند که معمولاً در سوئد و دانمارک یافت می گردد.

ونلا جوهانسون، یکی از محققان این پژوهش تازه شرح داد: همه حیات وحش و دام ها حامل انواع مختلفی از باکتری ها هستند، بنابراین نامزد های زیادی برای پراکندگی این باکتری در محیط های شهری وجود دارد. علاوه بر این منابع انسانی مانند زباله ها، روان آب کشاورزی و فاضلاب خانگی نیز با انتقال مقاومت ضد میکروبی به حیوانات وحشی مرتبط هستند.

منبع: فرادید
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1066

به "شناسایی یک ابرمیکروب خطرناک در جوجه تیغی اروپایی (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی یک ابرمیکروب خطرناک در جوجه تیغی اروپایی (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید