شکایت سازمان حقوق شهروندی ایرلند از سیستم مناقصه آگهی های آنلاین

به گزارش آیان کتاب، یک سازمان حامی حقوق شهروندی در ایرلند شکایتی مربوط به سیستم های مناقصه آگهی های آنلاین در آلمان ثبت نموده است.

شکایت سازمان حقوق شهروندی ایرلند از سیستم مناقصه آگهی های آنلاین

شورای آزادی مدنی ایرلند (ICCL) گفت از IAM Tech LAb به علت نقض قوانین اتحادیه اروپا شکایت می نماید. این شکایت در دادگاهی در هامبورگ آلمان ثبت خواهد شد.

IAM Tech LAb یک کنسرسیوم غیرانتفاعی است که فناوری بنیادین و استانداردهای جهانی را برای ایجاد رشد و اعتماد در زیست بوم رسانه های دیجیتال توسعه می دهد.

مشکل مورد نظر این شورا مربوط به سیستم های مناقصه آگهی ها و در حقیقت هسته صنعت تبلیغات آنلاین است. شرکت هایی مانند گوگل و ناشران هم تبلیغات را با همین روش می فروشند.

در این روش اطلاعات تاریخچه مرورگر کاربران جمع آوری و در اختیار صدها هزار شرکت قرار می گیرد تا آنها بتوانند آگهی هایی را به حراج بگذارند و نمایش دهند. شرکت های عضو دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) هم از همین روش استفاده می نمایند. دفتر تبلیغات تعاملی 650 عضو دارد و IAB Tech Lab یکی از سازمان های وابسته به آن است که وظیفه مشخص استاندارد را برعهده دارد.

منتقدان معتقدند اطلاعات تاریخچه مرورگر حاوی دیتای خصوصی است و در بعضی موارد بدون رضایت کاربران جمع آوری می گردد.

در این میان شورای آزادی مدنی ایرلند هم اعلام نموده صدها صفحه مدرک درباره اطلاعات کاربران از سیستم های مناقصه آگهی ها جمع آوری شده که آنها را به دادگاهی در هامبورگ ارائه می نماید.

این شورا شکایت خود را در هامبورگ ثبت نموده زیرا IAM Tech Lab دفتری هم در این شهر دارد و در نتیجه مشمول قوانین حمایت از حریم خصوصی اتحادیه اروپا (GDPR) هم می گردد. البته دفتر اصلیIAM Tech Lab در شهر نیویورک است.

جانی رایان یکی از اعضای ارشد شورای آزادی مدنی ایرلند در بیانیه ای گفت: ممکن است یک خرده فروش با استفاده از این اطلاعات، کاربر خاصی را هدف بگیرد و قیمت آنلاین بالاتری پیشنهاد دهد یا یک گروه سیاسی با استفاده از اطلاعات جعلی شخصی سازی شده، کاربری را هدف بگیرد.

از سال 2018 میلادی تا به امروز گروه های مختلف حمایت از حقوق شهروندی، گروه های حامی حقوق بشر تا ناظران حریم خصوصی در 15 کشور اتحادیه اروپا شکایات مختلفی درباره سیستم های مناقصه آگهی ثبت نموده اند.

ناظران حریم خصوصی در ایرلند و بلژیک هم اکنون مشغول آنالیز و تحقیق در این زمینه هستند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 668

به "شکایت سازمان حقوق شهروندی ایرلند از سیستم مناقصه آگهی های آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت سازمان حقوق شهروندی ایرلند از سیستم مناقصه آگهی های آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید