تور ارزان ترکیه: طرز تهیه تپسی کباب ترکیه ای

به گزارش آیان کتاب، خبرنگارانـ کشور ترکیه به داشتن کباب های بسیار متنوع و خوشمزه مشهور است. دونر کباب، اسکندر کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب و اورفا کباب چند نمونه از انواع کباب های لذیذ این کشور هستند.

تور ارزان ترکیه: طرز تهیه تپسی کباب ترکیه ای

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، تپسی کباب یا سینی کباب یکی از انواع کباب های معروف و خوشمزه ترکیه است که حالت دو لایه دارد و روی آن را با سسی که از رب گوجه فرنگی تهیه شده است، می پوشانند. این کباب لذیذ با صرف زمان کم و روشی بسیار ساده تهیه می گردد. در این مطلب طرز تهیه تپسی کباب خوشمزه ترکیه ای همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به پخت این کباب در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه تپسی کباب ترکیه ای

گوشت چرخ نموده: 500 گرم

پیاز: 2 عدد

گوجه فرنگی: 2 عدد

سیر: 2 حبه

فلفل سبز: 1 عدد

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن و نمک: به میزان لازم

جعفری خشک: 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری سر پر

سس فلفل: نصف قاشق چای خوری

روغن: 2 قاشق غذاخوری

آب جوش: ا لیوان

نمک: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون به علت ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن های معمولی مخلوط می گردد. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می گردد؛ بنابراین کسانی که در پی خرید روغن زیتون هستند، اغلب می پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده اند:

1- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

2- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر 1 قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در برخی موارد افراد به علت تندی بیش از حد روغن به سرفه می افتند. درست پس از 1 دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می رود و خوشمزه می گردد. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی نماید. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

3- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای معین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به راحتی می توان در آن تقلب کرد.

نکات مربوط به گوشت چرخ نموده

معمولا وقتی صحبت از گوشت قرمز می گردد، بیشتر از مضرات آن گفته می گردد؛ اما همان طور که می دانید گوشت قرمز حاوی میزان بالای پروتئین و برترین ماده غذایی برای تقویت ماهیچه ها و استحکام عضلانی بدن است. بعلاوه دارای میزان قابل توجهی از امگا 3 و دارای منبع غنی از آهن است و برای پیشگیری از کم خونی بسیار موثر است. آهن از یک سو به ساخت هموگلوبین موجود در خون یاری می نماید و از سوی دیگر رسیدن اکسیژن به قلب و مغز را سرعت می بخشد.

گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B است. این گروه از ویتامین ها برای سوخت و ساز بهتر بدن ضروری هستند. همان طور که ملاحظه می کنید گوشت قرمز ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. مهم این است که به میزان مناسب مصرف گردد و مصرف 1 الی 2 بار در هفته برای بدن بسیار مفید است. توصیه می کنیم برای تهیه این کباب از گوشت چرخ نموده مخلوط گوساله و گوسفند بهره ببرید.

نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در خصوص کاربرد انواع پیاز ها شرح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، آغاز کنیم. این پیاز برترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می گردد آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد ها از آن استفاده کرد.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز های قرمز به میزان کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند.

طرز تهیه تپسی کباب ترکیه ای

1 ـ برای آغاز کار 1 عدد پیاز، سیر و فلفل را خرد کنید و همراه با گوشت چرخ نموده داخل یک کاسه بریزید.

2 ـ در این مرحله رب گوجه فرنگی + سس فلفل + نمک + روغن زیتون + فلفل قرمز + فلفل سیاه + آویش + جعفری خشک را به گوشت اضافه کنید و با دست ورز بدهید تا گوشت با همه مواد کاملا مخلوط گردد.

3 ـ حالا کف سینی فر یا قالبی که می خواهید کباب را داخل آن بپزید، کمی رب گوجه فرنگی بریزید و با دست کاملا پخش کنید؛ سپس مایه گوشتی را کف قالب پهن کنید. روی گوشت و اطراف آن را صاف و مرتب کنید و بعد گوشت را با یک چاقوی نوک تیز به قسمت های مساوی برش بدهید. روی هر قسمت از گوشت برش خورده به دلخواه یک حلقه گوجه فرنگی، پیاز و یا فلفل سبز قرار بدهید.

4 ـ داخل یک کاسه دیگر رب گوجه فرنگی، نمک، روغن و آب جوش را بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند؛ سپس روی سطح گوشت بریزید و سینی فر را داخل فر 200 درجه سانتیگراد که از قبل گرم نموده اید، به مدت 35 تا 40 دقیقه بگذارید تا بپزد. این کباب خوشمزه را می توانید همراه با کته زعفرانی میل کنید. نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1013

به "تور ارزان ترکیه: طرز تهیه تپسی کباب ترکیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: طرز تهیه تپسی کباب ترکیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید