فعالیت های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تشریح شد

به گزارش آیان کتاب، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز به ارائه گزارشی از نحوه فرایند آنالیز پروژه های بزرگ عمرانی و حمل و نقل شهری تبریز در کمیسیون ذی ربط پرداخت.

فعالیت های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تشریح شد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز- روح الله رشیدی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طی 9 جلسه تشکیل شده در دو ماه گذشته کمیسیون، شرایط پروژه های عمرانی و حمل و نقل شهری مندرج در بودجه سال 1400 آنالیز شده است.

رشیدی اضافه نمود: نتایج دریافتی کمیسیون از گزارشات عمرانی بخصوص در زمینه تقاطع های غیرهمسطح، میدان آذربایجان، سنگفرش باغشمال، پارک بزرگ و بعضی پروژه های دیگر، چندان فرایند رشد مطلوبی را نشان نمی داد که سعی ما بر این شد تا راهکارهای مناسب و اجرایی بر آنان داشته باشیم.

وی با طرح پیشنهاد کمیسیون مبنی بر اصلاح ساختار معاونت عمرانی بخصوص در ارتباط با مسائل اقتصادی ادامه داد: سامانه سجا احتیاج به بروزرسانی و الحاق مواردی دارد که بهتر است جهت ایجاد ساختار منسجم و استفاده اصولی و قابل مستند از این سامانه این امر انجام گیرد.

رشیدی اضافه نمود: در بیشتر پروژه های مرتبط با شهرداری بخصوص پروژه های عمرانی که بار اقتصادی بیشتری دارند، احتیاج به خزانه متمرکز مطرح می گردد که احتیاج اساسی پروژه های عمرانی است.

عضو شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه اولویت بندی آسفالت ریزی منطقه ها یکی از اقدامات خوب معاونت عمرانی است که هم به مطالبه مردمی و هم به نظارت شورا یاری می نماید، توضیح داد: بعد از سه جلسه تمرکز در حوزه عمران، کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری به حوزه حمل و نقل ورود کرد و با دعوت از معاون ترافیک به آنالیز شرایط ترافیک و حمل و نقل شهر با موضوع جاده صنعت به علت محرومیت و صنعتی بودن، پرداخت.

رشیدی گفت: مهم ترین بحث در این حوزه، مطالعات جامع حمل و نقل شهری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید ورود اساسی به این حوزه داشته باشیم. مطالعات جامع حمل و نقل می تواند راه گشای مسائل این حوزه به ویژه در منطقه ها 6 و 7 باشد.

رشیدی با تاکید بر تدوین دستورالعمل ضابطه مند کردن پروژه های عمرانی نیمه تمام افتتاح شده، اضافه نمود: خط یک مترو و نواقص آن در کمیسیون عمران به طور مفصل بر اساس گزارش مدیرعامل مترو به عنوان گزارش رسمی، آنالیز شد که طبق این گزارش ناهماهنگی هایی وجود دارد که باید جبران گردد تا مردم و شهر در اثر این ناهماهنگی ها متضرر نشوند.

وی در مورد شفاف سازی هرچه سریعتر قوانین و شرایط حاکم بر حوزه ترافیک تاکید نمود: طبق ساختار این معاونت یک سری ابهامات وجود دارد که باید این ابهامات رفع گردد. اگر تکالیفی بر عهده سازمان ترافیک گذاشته می گردد، محل تامین بودجه آن معین و نقش منطقه ها نیز در این حوزه بیان گردد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز مطرح نمود: رسیدگی به شرایط پارک های حاشیه ای تبریز، مسائل ناوگان حمل و نقل عمومی و شرکت واحد و سازمان حمل و نقل بار، شرایط اوراق 100 میلیاردی دریافت شده شرکت واحد، مینی بوس های خریداری شده راکد در پارکینگ و شرایط تاکسیرانی از اهم مواردی است که طی جلسات مورد آنالیز قرار گرفته و سعی بر این شده است تا تصمیمات اساسی در این موارد اتخاذ گردد تا در حد امکان به نتایج مطلوبی دست یابیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 815

به "فعالیت های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید