قیمت برترین آب تصفیه کن خانگی در ایران

به گزارش آیان کتاب، اما برای خرید دستگاه تصفیه آب، قیمت آب تصفیه کن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بعضی از فاکتور هایی که قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی را مشخص میکند، آشنا خواهیم شد.

قیمت برترین آب تصفیه کن خانگی در ایران

شرکت پاکاب گستر بزرگترین فراوری نماینده دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعات دستگاه تصفیه آب و بعلاوه عرضه نماینده محصولات آب تصفیه کن، کالا های مربوط به تصفیه آب را به برترین قیمت به فروش میرساند. برای تماس با این شرکت میتوانید به سایت دیجی پاکاب(digipakab.com) مراجعه کنید.

برند دستگاه تصفیه آب

اولین و یکی از مهم ترین فاکتورهای معین قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی ، برند دستگاه است. از آنجا که معمولا برند آب تصفیه کن معین نماینده قیمت آن نیز هست، میتوان گفت برند های معروف تر، کیفیت بهتری را به ارمغان میاورند.

البته باید به نکته ای توجه کنید، بعضی از فروشندگان تصفیه آب برند های متفرقه و دستگاه های با کیفیت فراوریی را با برچسب مارک های معتبر به فروش میرسانند. اما چه راهی وجود دارد که بتوان با اینگونه از کم کاری ها مقابله کرد؟ آیا خریداران که مردم عادی هستند، میتوانند از شر این گونه فروشندگان در امان باشند ؟ در قسمت بعدی راه حلی را برای این موضوع ارائه میدهیم.

خرید از فروشگاه تصفیه آب معتبر

یکی از وظایفی که خریداران دارند، این است که از برند های معتبر اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب نمایند. به دو علت.

  1. اول اینکه فروشگاه های معتبر دستگاه های با کیفیتی را به فروش میرسانند و اعتبار خود را فدای سود نخواهند کرد.
  2. دوم اینکه با خرید از فروشگاه های معتبر تصفیه آب علاوه براینکه خیالتان از کیفیت دستگاه راحت خواهد شد، به شما گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز تعلق خواهد گرفت.

سیستم تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب از یک سیستم مرکزی برای تصفیه آب استفاده مینمایند. دو روش اصلی برای تصفیه آب وجود دارد. این دو روش عبارتند از اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون.

سیستم اسمز مکوس برترین و موثر ترین روش تصفیه آب است. اسمز معکوس میتواند ذرات آلاینده آب را به مقدار 0.0001 میکرون تصفیه کند. به این معنا که ذراتی که مقدار آنها از عدد ذکر شده بزرگتر باشد، به دام میفتند و تصفیه میشوند.

اما آب که مقدار مولکول های بسیار کوچکی دارد از سوراخ های ریز فیلتر ممبران عبور نموده و آب تا مقدار خوبی تصفیه میشود.

اما سیستم اولترافیلتراسیون ذرات آب را تا مقدار 0.1 میکرون تصفیه میکند. همانطور که میبینید این مقدار اصلا قابل مقایسه با اسمز معکوس نیست.

بنابراین دستگاه های اسمز معکوس نسبت به UF از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

تعداد مراحل فیلتراسیون آب

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای یک فیلتر مرکزی به نام ممبران اسمز معکوس است که بار اصلی تصفیه آب بر دوش این فیلتر است. اما قبل از اینکه آب به این فیلتر برسد باید یک سری از مراحل تصفیه را بگذراند. این مراحل پیش تصفیه نام دارد و به ممبران یاری میکند تا بتواند برترین شرایط تصفیه را داشته باشد.

هر چه تعداد مراحل فیلتراسیون بیشتر باشد، یعنی هرچه تعداد فیلتر تصفیه آب خانگی بیشتر باشد، قیمت آب تصفیه کن نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد.

معمولا دستگاه تصفیه آب خانگی دارای 5 الی 9 فیلتر است. در صورتی که دستگاه از نوع اسمز معکوس باشد، 5 فیلتر اول اجباری است و برای عملکرد دستگاه ضروری میباشد.

فیلتر های مراحل 7، 8، 9 نیز به عنوان فیلتر های اختیار شناخته میشوند. این فیلتر ها معمولا بر اساس خواسته مشتریان و یا به علت کیفیت آب منطقه نصب تصفیه آب به دستگاه اضافه میشود. این گونه فیلتر ها شامل فیلتر محافظ ممبران، فیلتر قلیایی، فیلتر UV هستند.

فیلتر های اصلی دستگاه نیز عباتند از: فیلتر سدیمنت(فیلتر الیافی pp)، فیلتر کربن پودری یا کربن گرانول، فیلتر کربن بلاک، ممبران اسمز معکوس، پست کربن خطی و فیلتر مینرال برای افزودن مواد معدنی.

ظرفیت دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از عوامل معین نماینده قیمت دستگاه تصفیه نماینده، ظرفیت تصفیه شبانه روز دستگاه است. معمولا دستگاه ها را به سه دسته دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی یا تجاری و دستگاه تصفیه آب صنعتی تقسیم مینمایند.

دستگاه تصفیه آب خانگی نسبت به دو مورد دیگر دارای قیمت کمتری است، به علت اینکه ظرفیت تصفیه آب نیز در آن کمتر است. کاربرد آن نیز همانطور که از نامش تعیین است، برای استفاده خانگی و افراد کمتر از 5 نفر است.

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی دارای قیمت بالاتری هستند. به علت ظرفیت تصفیه بالایی که دارند از آنها در شرکت و کارخانه ها استفاده میشود. تصفیه آب های صنعتی در صنایع داروسازی، صنایع غذایی و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

کیفیت قطعات به کار رفته در آب تصفیه کن

دستگاه تصفیه آب علاوه بر فیلتر ها دارای قطعات مختلف دیگری نیز هست. کیفیت هر کدام از لوازم به کار رفته و تصفیه آب در قیمت آن نیز تاثیر میگذارد. بعضی از این قطعات شامل موارد زیر هستند.

پمپ دستگاه تصفیه آب: دستگاه های اسمز معکوس برای اینکه بتوانند به نحو احسن به تصفیه کردن آب بپردازند، احتیاج به فشار آب زیادی دارند. این فشار باید به وسیله یک پمپ تامین شود.

مخزن تصفیه آب: فرآیند تصفیه آب به روش اسمز معکوس فرایند کندی است. به همین دلیل برای اینکه بتوان از آب تصفیه شده استفاده راحت تری را داشت، احتیاج است تا یک مخزن ذخیره در دستگاه تصفیه آب نصب شود و آب تصفیه شده به داخل آن راهنمایی شود.

شیر برقی تصفیه آب: زمانی که مخزن تصفیه آب پر میشود و یا خالی میشود، شیر برقی با استفاده از دو سنسور فشار بالا و فشار پایین که در دستگاه آب تصفیه کن وجود دارد، اقدام به قطع یا وصل جریان ورودی آب مینماید.

آداپتور یا ترانس: تمام قطعات برقی تصفیه آب اعم از پمپ و شیر برقی برای کارکرد خود احتیاج به برق دارند. این برق به وسیله آداپتور دستگاه تامین میشود.

پاکاب گستر از بزرگترین عرضه نمایندگان و عمده فروشان قطعات تصفیه آب است که در هر تعدادی، قطعات و لوازم تصفیه آب را به فروش میرساند. انواع محصولات تصفیه آب در کیفیت ها و قیمت های متنوع در پاکاب گستر موجود است. برای خرید یا مشاهده فهرست قیمت محصولات تصفیه آب میتوانید وارد سایت دیجی پاکاب و قسمت مربوط به پاکاب گستر شوید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 849

به "قیمت برترین آب تصفیه کن خانگی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت برترین آب تصفیه کن خانگی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید