مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

به گزارش آیان کتاب، در این دستور پخت پیراشکی سیب زمینی بدون فر ما از ترکیب گوشت چرخکرده یا سویا و گوجه فرنگی و انواع ادویه، مایه گوشتی دقیقا شبیه مایه ماکارونی درست می کنیم و داخل خمیر پیراشکی را با آن پر می کنیم. علاوه بر مایه ماکارونی، 2 عدد سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده، مقداری جعفری ساطوری خرد شده و مقداری پنیر گودا یا پنیر موزارلا یا چدار به دلخواه به مواد داخل پیراشکی اضافه کنید.

مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

در این فاصله مایه داخل پیراشکی را درست کنید. برای مواد داخل پیراشکی از هر ترکیبی که دوست داشته باشید می توانید بهره ببرید. از ترکیب انواع پنیر و سبزیجات معطر مثل جعفری و اسفناج گرفته تا انواع گوشت چرخکرده، قارچ و تکه های حبه قندی گوشت مرغ.

برای درست کردن پیراشکی سیب زمینی بدون فر، روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید، خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و با وردنه باز کنید. قطر مناسب خمیر پیراشکی نیم سانتی متر و قطر مناسب آن 7 الی 8 سانتی متر. با یک قالب گرد مثل قالب مخصوص خمیر، یک کاسه یا استکان با قطر 7 الی 8 سانتی متر خمیرهای پیراشکی را قالب بزنید.

اگر فر دارید کف سینی فر را چرب کنید، پیراشکی هارا در سینی فر بچینید و به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا سطح رویپیراشکی ها طلایی و پخته گردد.

در یک ظرف جداگانه شیر و زرده تخم مرغ را خوب با هم مخلوط کنید. سپس این مایه را با برس روی سطح پیراشکی ها بمالید. در ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید. روغن را روی شعله ملایم گاز داغ کنید و پیراشکی ها را در روغن سرخ کنید. همین که سطح پیراشکی ها طلایی شد کافی است.

منبع مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 781

به "مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید