مقاله: پوکه معدنی چیست و چه کاربردهایی در نعت ساختمان دارد؟

به گزارش آیان کتاب، شاید کنجکاو باشید بدانید که دلیل وجود بافت اسفنجی در پوکه معدنی چه چیزی است؟ از آنجایی که پوکه معدنی حاصل فعالیت های آتشفشانی است، پس از خروج این مواد گداخته و داغ از دهانه آتشفشان و قرار گرفتن در مجاورت هوای خنک گازهایی که درون این مواد محبوس شده اند خارج می شوند و حفره هایی را ایجاد می نمایند. این حفره ها بر سطح پوکه معدنی باقی می مانند و پس از سرد سدن پوکه معدنی بافتی اسفنجی به خود می گیرد. البته باید ذکر کنیم که این بافت اسفنجی تنها بر ظاهر پوکه معدنی تاثیر نمی گذارد بلکه سبب ایجاد ویژگی های شگفت انگیزی در پوکه معدنی می شود که با یکدیگر آنها را آنالیز می نماییم.

مقاله: پوکه معدنی چیست و چه کاربردهایی در نعت ساختمان دارد؟

پوکه فعالیت حاصل آتشفشان های اطراف شهرستان قروه می باشد که با ایجاد شرایط خاص به وسیله طبیعت در این شهرستان باعث ایجاد پوکه معدنی با بالاترین درجه کیفیت نسبت به سایر پوکه معدنی های سراسر ایران میشود. با استفاده از پوکه های قروه در سازه ها میتوانید وزن سازه را بسیار کم و مقاومت سازه را به شدت بالا برد.

در انواعی از فوم بتن ها از پوکه هم استفاده می شود و از ویژگی های منحصر بفرد پوکه بهره مند می شود اما در کل پوکه معدنی دارای وزن کمتر مقاومت بیشتری نسبت به فوم بتن دارد و بعلاوه از نظر مالی قیمت پوکه از فوم بتن بسیار ارزان می باشد.

از این پوکه های برای ساختن بتن های پیش ساخته، ملات ها، فرآوردهای قیری، و کشاورزی استفاده می شود.

پوکه معدنی حاصل از فعالیتهای آتشفشانی است. مزیت عمده پوکه نسبت به مصالح ساختمانی مشابه از قبیل شن و ماسه، وزن بسیار کم، دارا بودن درجه سختی بالا و هم تخلخل بالای آن است. این نوع پوکه دارای دانه بندی های متفاوت از ذرات غباری تا قطعات عظیم با قطر بیش از 100 میلیمتر است. هر یک از مقدار های پوکه برای مصارف خاصی کاربرد دارند.

منبع مقاله: پوکه معدنی چیست و چه کاربردهایی در نعت ساختمان دارد؟

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 777

به "مقاله: پوکه معدنی چیست و چه کاربردهایی در نعت ساختمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پوکه معدنی چیست و چه کاربردهایی در نعت ساختمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید