ناتو از توافق بین ترکیه-یونان اطلاع داد، آتن رد کرد

به گزارش آیان کتاب، ناتو اظهار داشت که بین یونان و ترکیه بر سر مناقشه دریای مدیترانه شرقی توافقی حاصل شده اما یونان این مساله را رد کرد که مذاکراتی برای کاهش تنش انجام می گردد.

ناتو از توافق بین ترکیه-یونان اطلاع داد، آتن رد کرد

امیدها برای یک نقطه عطف در کاهش تنش ها بین یونان و ترکیه در دریای مدیترانه شرقی روز پنجشنبه پس از آن از بین رفت که مقام های یونان این مساله را رد کردند که توافقی برای مصاحبه با ترکیه قرار است انجام گردد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اما اعلام نموده بود که دو طرف توافق کردند تا مذاکرات فنی برای جلوگیری از درگیری های تصادفی نظامی در منطقه انجام دهند.

وی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: من ارتباطم را با تمامی متحدان نگران برای یافتن راهکاری برای این تنش حفظ می کنم.

چند ساعت پس از این توئیت، آتن برنامه ریزی برای چنین مصاحبهیی را رد کرد و یکی از مقام های یونان گفت که بیانیه ناتو بر اساس واقعیت منتشر نشده است.

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نگردد، گفت: کاهش تنش تنها با خروج سریع تمامی های ناوهای ترکیه از آبهای فلات قاره ای یونان به دست می آید.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای در حمایت از ابتکارعمل ناتو خاطرنشان کرد، مذاکرات تنها برای حل مسائل دو جانبه نیست بلکه برای تمرکز بر اقدامات نظامی دو کشور صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است: ما تاکید می کنیم که کشورمان آماده مصاحبهیی بی قید و شرط برای یافتن راهکار هایی با دوام و عادلانه با یونان در تمامی مسائل بین ما در چارچوب قانون بین الملل است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 139

به "ناتو از توافق بین ترکیه-یونان اطلاع داد، آتن رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو از توافق بین ترکیه-یونان اطلاع داد، آتن رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید