ویرایش نخست سند تحول دولت منتشر شد

به گزارش آیان کتاب، نخستین ویرایش سند تحول دولت سیزدهم که با کوشش نخبگان تنظیم شده، با هدف نظارت و برخورداری از دیدگاه صاحب نظران منتشر شد.

ویرایش نخست سند تحول دولت منتشر شد

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سند تحول دولت که پیش از این به اعضای کابینه ابلاغ شده بود، برای ترمیم اساسی در 37 حوزه کلان کشور، راه چاره های عملیاتی ارائه نموده و از جمله ویژگی های مهم آن، زمان مند بودن اجرای هر یک از این راه چارههاست.

آن طور که در متن سند آمده وزارتخانه ها و دستگاه های موضوع سند باید طرح های تحول مربوط به حوزه ماموریت خویش را در بازه های زمانی 1 تا 4 ساله به انتها برسانند. ویژگی دیگر سند تحول دولت مردمی ظرفیت نظارت پذیری آن است به نحوی که مردم و نخبگان می توانند مبتنی بر سند مذکور، فرایند اجرا و نهایی شدن طرح ها را رصد و پیگیری نمایند.

موضوعات 37 گانه سند در دو سطح کلی طبقه بندی شده اند. یکی موضوعات فرابخشی که ویژگی آن ها کانونی بودن نقش این بخش در توسعه زیرساخت ها و پشتیبانی از عرصه های تخصصی است و دیگری پیشران های تحول که برای سایر بخش ها نقش کشنده دارند و با ظرفیت بالا، امکان توسعه برای سایر بخش های کشور را فراهم می سازند.

بیش از 50 درصد از حوزه های مشمول طرح تحول از جنس امور مالی و تولیدی هستند. این سند با تلاش چندماهه جمعی از نخبگان تنظیم شده است و اولین ویرایش از سند تحول نظام اداره کشور به شمار می رود. ویرایش نهایی سند پس از تصویب برنامه هفتم ارائه خواهد شد.

فرآیند اجرای بعضی بخش های سند تحول همزمان با شروع به کار دولت و بعضی بخش های دیگر با ابلاغ آن شروع شده است. اکنون نیز ویرایش نخست این سند با هدف اعمال نظارت های مردمی و برخورداری از دیدگاه های اندیشمندان و صاحب نظران در ویرایش های بعدی، منتشر شده است.

ویرایش نخست سند تحول دولت

خبرنگاران سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 987

به "ویرایش نخست سند تحول دولت منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویرایش نخست سند تحول دولت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید